Pályaorientáció: Aprilia RS 660 Extrema
Az Aprilia egyébként 1992 és 1994 között használta az Extrema megjelölést egy 125-ös, durván meglódított méregzsákra. A megnevezés a tavalyi évben visszatért, idén pedig újra Extrema kivitelt kap a sokak által szeretett – Szabó Henrik is elismerően nyilatkozott róla, amikor a TB-nél volt teszten – RS 660 sportmotor. Igen, sportmotor, ezt a vitát nem nyitjuk ki.

Az Extrema az RS 660 pályára egy komoly leheletnyivel jobban optimalizált változatát takarja. A blokkhoz, futóműhöz ugyan nem nyúltak, de alá pakoltak egy könnyű, de azért még street legal SC Project kipufogót, ami már nem a motor hasa alatt jön el, hanem hagyományosan jobb oldalt vezetik ki. Az első sárvédőt és a hasidomot karbon elemekre cserélték. A hátsó ülés ugyan felpakolható, de a motort alapvetően egyszemélyes kivitelben álmodták meg az olaszok, könnyen leszerelhető hátsó lábtartókkal.
A cserélt elemek lényege a tömegmegtakarítás. Az RS 660 Extrema összesen 3 kilóval könnyebb az alapkivitelnél. További kikacsintás a pályahasználat felé, hogy a gyorsváltó iránya szoftveresen, tehát mindenféle átszerelés nélkül megváltoztatható, azaz felfelé 1, aztán lehet taposni lefelé 6-ig.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.