Pályaorientáció: Aprilia RS 660 Extrema

2023.11.13. 17:58

Az Aprilia egyébként 1992 és 1994 között használta az Extrema megjelölést egy 125-ös, durván meglódított méregzsákra. A megnevezés a tavalyi évben visszatért, idén pedig újra Extrema kivitelt kap a sokak által szeretett – Szabó Henrik is elismerően nyilatkozott róla, amikor a TB-nél volt teszten – RS 660 sportmotor. Igen, sportmotor, ezt a vitát nem nyitjuk ki.

Az Extrema az RS 660 pályára egy komoly leheletnyivel jobban optimalizált változatát takarja. A blokkhoz, futóműhöz ugyan nem nyúltak, de alá pakoltak egy könnyű, de azért még street legal SC Project kipufogót, ami már nem a motor hasa alatt jön el, hanem hagyományosan jobb oldalt vezetik ki. Az első sárvédőt és a hasidomot karbon elemekre cserélték. A hátsó ülés ugyan felpakolható, de a motort alapvetően egyszemélyes kivitelben álmodták meg az olaszok, könnyen leszerelhető hátsó lábtartókkal.

A cserélt elemek lényege a tömegmegtakarítás. Az RS 660 Extrema összesen 3 kilóval könnyebb az alapkivitelnél. További kikacsintás a pályahasználat felé, hogy a gyorsváltó iránya szoftveresen, tehát mindenféle átszerelés nélkül megváltoztatható, azaz felfelé 1, aztán lehet taposni lefelé 6-ig.