Figyelem: ez nem egy BMW!!4Négy

2023.12.03. 13:04

Egy motor nem csak a blokkból áll. Sőt, tovább megyek: ha sorrendbe kell állítjuk, hogy mitől lesz jó, mitől lesz élmény egy motor – és szerintem ez a legfontosabb funkció –, akkor az, hogy kettő, három, négy henger dolgozik, milyen elrendezésben, hogyan, az néhány extrém kivételt leszámítva minimum nem kerül a lista elejére. Örök emlékem, hogy tizenpár éve azért adtam el egy Harley Sportstert, mert fél nap motorozás után már egy 50 kilométeres etapon leszakadt a derakam, és hiába imádtam orrvérzésig az oldschool V2-t, az ergonómiai preferencia bizonyult fontosabbnak. A Voge 900 DSX, az ázsiai gyártó túraendurója viszont nem csak oda tehető, hanem oda teendő a BMW F 900 GS mellé, mert annyi az áthallás. És nem csak a motorblokk, még ha az is a legszembetűnőbb.

Kezdjük az elején: mi az a Voge? A sokak számára még ismeretlen brand a kínai gyökerű Loncin Group prémiumnak és európai piacnak szánt márkája. A Loncin pedig 15 éve dolgozik a BMW-vel, mint a márka OEM beszállítója. Ők csinálták a blokkot a 310-es, és a 900-as F-szériához is, a C400 GT-t pedig kompletten. Tehát a Voge-ban lévő motor nem olyan, hanem az: a 895 köbcentis, sorkettes, csak ez éppen 105/87 helyett 94 lóerőt ad le 8250-nél, és 95 Nm-t 6250-es fordulatszámon.

A motorhoz tartozó specifikációk sem lesznek ismeretlenek. 90/90-21-es, fűzött kerék elől, 150/70-17-es hátul. Az ülésmagasság 825 milliméter, a tengelytáv 1580 milliméter, az össztömeg 215 kiló. A váz ugyanúgy acél, de a lengővilla látványosan kevésbé míves darab. Az állítható futóművet a Kayaba teszi alá (elől 194, hátul 198 mm rugóúttal), a féket pedig a Brembo. Ami viszont más: durva az alapfelszereltség. Csak felsorolás szinten: radaros tempomat, csúszókuplung, kormányteló, markolat- és ülésfűtés, kulcs nélküli indítás, gyorsváltó. Ezért a csomagért, amíg az euró meg nem remeg, 3.849.900.- forintot, ami üzembe helyezéssel is megáll 4 mihály alatt.