Csopper radiális féknyereggel

2004.11.23. 13:10

Ahhoz már tavaly hozzászoktunk, hogy radiális féknyereg nélkül már nem versenyképes egy ezres szupersport gép. Azon sem csodálkoztunk, hogy az őszi motorkiállításon már a hatszázas sportosztályban is mind a négy nagy japán gyártó ilyen fékberendezéssel látta el rakétáit.

Azt azonban még senki nem várta el, hogy a cruisereket is ezzel szereljék. a Kawasaki azonban az igények elé szaladt, és a 2005-ös 1600 köbcentiméteres Mean Streaket négydugattyús, radiálisan szerelt féknyergekkel látják el. Ilyen féket teszteltünk tavaly a Kawasaki ZX-10R-en is és bizony kellő hatékonysággal működtek.

A féktárcsák átmérője nem változik, továbbra is 320 mm marad. A nyergenként található négy különálló fékbetét nagyobb fékerővel és még jobb hőtűrő képességgel rendelkezik. Az első szériagyártású cruiser, melyet radiális féknyergekkel szerelnek, már decembertől kapható lesz a hazai márkakereskedésekben.