Megvariálta az 1200-as Tigerek blokkjait a Triumph

2024.02.17. 11:40

Frissítést kapott a 2024-es Triumph Tiger 1200 család mind a négy tagja. Bár a műszaki adatok szintjén ezt nem lehet utolérni, de egyrészt az off-road jellegű felhasználás, valamint a kényelmes felhasználás szemszögéből mégiscsak finomhangolás történt.

TRIUMPH-Tiger1200RallyExplorer MY24 CW4I0789 GE
Fotó: Triumph

A változást elsősorban a motorblokkon belül kell keresni. Bár a paraméterek nem változtak meg, tehát az elérhető legnagyobb teljesítmény ugyanúgy 150 lóerő (9000-nél), a csúcs forgatónyomaték 130 Nm (7000-nél), a karakterisztikát tekintve számíthatunk valamennyi változásra. A kulcsszó: tehetetlenség. A Triumph szerint ennek a motorblokkon belüli balanszírozásával játszottak. Egészen konkrétan azt mondják, növelték a belső tehetetlenséget, ami egy forgó gépnél tehetetlenségi nyomatékot jelent; ennek röviden az az eredménye, hogy a motort nehezebb kimozdítani adott fordulatszámról, amit a végfelhasználó simább járásként fog érzékelni.

TRIUMPH-Tiger1200RallyPro MY24 CW4I9015 GE
Fotó: Triumph

Ugyanakkor felmerül egy fontos kérdés, amiről nem tesznek említést: mennyit veszít ezzel a reakción? Tehát amikor húzol egy gázt, annak mennyivel érvényesül később a hatása? Persze nem hülyék Hinckley-ben, valószínűleg nem vagy nehezen érzékelhető a változás, de akkor is érdekes lesz egymás mellé tenni egy 2023-as és egy 2024-es Tiger 1200-at. Amiről viszont tesznek említést, hogy sokat játszottak a kiegyensúlyozással. A motor rezgése 3 tengely mentén, vagy akkor mondjuk úgy, a tér három irányában okoz rezgéseket, és mindegyiket százalékos mértékben csökkentették. A bólintás 5, a függőleges tengely körül 43, a hossztengely mentén pedig 89 százalékkal. Ez viszont off-road és lassú manőverezés közben már várhatóan érezhető lesz, úgy fogják mondani, javult a motor kezessége.

További változás, hogy átalakították a nyomatékváltót, aminek leginkább egyesben lehet majd érezni a pozitív hatásait. Kaptak a Tigrisek emellett egy új kuplungkart, amit kevesebb erőkifejtéssel lehet behúzni – nem mintha vissza tudnék idézni bárkit, aki erre panaszkodott volna az elődmodelleknél.

TRIUMPH-Tiger-1200 Rally-Pro MY22 N4I9192 ML
Fotó: Triumph

Ezek mellett alapfelszereltséggé válik az adaptív ülésmagasság-állítás, azaz az a funkció, amikor megállsz, és automatikusan leenged 20 millimétert a futómű a könnyebb fel- és leszállás érdekében, ami mellé továbbra is ott van az alacsony ülés, ami szintén 20 milliméter játékot enged. Az összesen már 40, az sokat jelent. A Tigrisek ülése emellett laposabb kialakításúak lettek, ami az off-road jellegű felhasználás során jelenthet előnyt.