Valószínűleg nem bontottak pezsgőt a Husqvarnánál a tavalyi számokat látva
Több, mint tíz éve annak, hogy 2013-ban felvásárolta a KTM anyacége, a Pierer Mobility a svéd Husqvarnát BMW-től, és azóta a tavalyi az első olyan év, hogy a brand alatt futó termékek értékesítési adatai globális szinten nem növekedést, hanem visszaesést mutatnak.
A Motorcycles Data begyűjtött számai szerint 2023-ban 47.008 darab vadonatúj Husqvarna motorkerékpár talált szerető gazdára a nagyvilágban. Ez 565 motorral kevesebb, mint 2022-ben, ami egy szolid 1,2 százalékos esést jelent. De azt azért hozzá kell tenni, hogy nem az európai vásárlók között esett vissza a márka népszerűsége, hanem az ázsiai régióban.
Az európai kontinensen 7,7 százalékos növekedést értek el, a legnagyobb kiugrást Szlovénia (+119%) és Ciprus (+58%) érte el, de ezek a friss piac generálta torz eredmények. Írországban (+33%) és Spanyolországban (+19,1%) viszont egyértelműen erősödött a brand.
Magyarországon 2023-ban összesen 47 darab új motort értékesített a Husqvarna. Ezzel a márkanépszerűségi sorrend 17. helyén állnak (az első három a Honda, a BMW és a Yamaha); ez 0,7 százalékos piaci részesedést jelent a magyar új motorok piacán.