Valami igazán NAGY készül a BMW-nél
A tél lejárt lemez, a BMW-nél valami nagy közeleg, mert nehogy már ne legyen nekik valami durva, márkareprezentációs rétegcuccuk. Meg hát persze úgyis ott van az R 18, és az 1800 köbcentis, nyomórudas bokszerből nem kihozni valami állatságot egyfajta erőforrásvesztegetés. Szóval valami lesz. Mark Flasch, a BMW Motorrad CEO-jának Instagram posztja szerint mindenképpen.
De mi látunk a képen? Herr Flasch ebből fogunk pénzt csinálni típusú mosolyán túl a motorból egészen keveset. A váz, a perifériák, az első futómű és a blokk mind takarásban van, bár az utóbbit tényleg nem nehéz kitalálni. A “something big” kifejezésen túl csalhatatlan árulkodó az R18 jellegzetes, nyitott kardántengelye, ami azonban az alapmodellénél valamivel meredekebben szöget zár. A lengővilla felső eleme alumínium, az alsó csavarozott acél. A felnit egyelőre nem találjuk meg egy másik R 18 modellen sem. A rá való abroncs, ami széles, mint az M7-es, pedig arra enged következtetni, hogy éppenséggel valamiféle powercruisert henkölnek a németek. Ha ezek alapján rá kell tippelni, akkor nem nagy rizikó benyomni, hogy jó eséllyel valamiféle Triumph Rocket 3 és Ducati Diavel konkurencia készül.
Ha ez így van, akkor annak igazán nagy dobásnak kell lennie, és mélyen bele kell nyúlni az 1800 köbcentis óriás bokszermotorba, amitől eddig 91 lóerős teljesítményt láttunk. Ezt rendesen fel kell tornázni, ha sportosan akarják mozgatni azt az úthenger hátsó kereket, valamint ha tényleg oda akarják állítani a 168 lóerős Diavel és a 180 lóerős Rocket 3 (Storm) mellé.