Nem tudom, hogy valóban akkora-e az igény a középkategóriás motorok piacán a manuális nyomatékváltás elengedésére, mint ahogyan a japán gyártóknál ezt most látjuk, de nem a Yamaha az első fecske, ahol vásárlásra ösztönző erőnek érzik, hogy a motor vezetőjének ne kelljen a kuplungolással és a váltogatással bíbelődnie.
A Cycle World túrta ki, hogy a Yamahánál egy félautomata váltós koncepcióval kísérleteznek. Azaz egy olyan váltón, ami szerkezeti felépítésében nem tér el lényegesen a hagyományos motorkerékpár váltótól. Ugyanúgy kuplungtárcsák dolgoznak az átvételen, és a különböző áttételeket fogaskereken keresztül érik el.
Maga a folyamat viszont a tervrajzok értelmében különbözik. A kuplung- és váltókar teljesen eltűnik, ezek helyét nyomógombok veszik át, a műveletet pedig a váltóházon kívül elhelyezkedő aktuátorok végzik.
Külön érdekesség, hogy a Yamaha nem a csúcsmodelljeiben jeleníti meg a félautomata váltót – mint a kétezres években, amikor az FJR 1300-ban kísérleteztek hasonlóval –, hanem a teljesen középre eső MT-modellen. Abból sem a kilencesben, hanem a 690 köbcentis, CP2 blokkos MT-07-ben, amit a Tracer 7-ben, az R7-ben és a Ténéré 700-ban is használnak.