Automata váltót mutatott be bokszerjeihez a BMW
Bokszermotorokhoz fejlesztett automata váltót mutatott be a BMW, ami a Honda-féle DCT-hez hasonlóan gombnyomással kapcsolható kézi vezérlésű üzemmódba. A fejlesztés nem kizárólag azokra a bizonyos nyomógombokra támaszkodik: meghagyják a váltókart, amivel a motoros megszokott módon vezetheti a motorját.

Vagyis inkább csak majdnem teljesen megszokott módon, mert a kuplungkart a fejlesztések során végül elhagyták, arra ugyanis úgy ítélték meg, hogy nincs szükség. Azaz a gyakorlatban akár “M” (azaz manual), akár “D” (drive) üzemmódban pontosan úgy lehet elindulni az Automated Shift Assistant erőátvitelű BMW-vel, akár mondjuk egy robogóval.

A különbség a két üzemmód között menet közben jelentkezik. Teljesen automata rendszerben a beállított menetprogram és az olyan ECU által érzékelt körülmények függvényében hozza működésbe a tengelykapcsolót és a váltót üzemeltető aktuátorokat, mint a fordulatszám, a gázkar állása és a dőlésszög. Manuálban viszont már a motor vezetője hozza meg a döntést, hogy mikor pöccint fel vagy le a lábával, de az olyan kellemetlen élethelyzeteket, mint az alacsony fordulaton lefulladás, azért így is kidolgozza.

A megjelent fotók alapján a következő évi R 1300 GS Adventure változatában mutatkozik be az ASA.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.