Elkészült a Brembo új, közúti motorokra szánt csodafegyvere, a Hypure féknyereg, ami szintén a saját terméküket, a Stylemát váltja a csúcskategóriában. Az EICMA-n bemutatott fék pedig még az idén felkerül egy olyan motorra, amin elég nagyot durranhat a premier.

A Hypure legfontosabb erénye, hogy a tömege 10 százalékkal alacsonyabb, mint az eddig referencia pontnak tekintett, 900 grammos Stylema. Ez azért fontos, mert ezek a grammok rugózatlan tömegként jelennek meg a motorokon, aminek a csökkentése közvetlenül járul hozzá a kezelhetőség javulásához. A Brembo szerint ehhez a felgyülemlett tervezési tapasztalataikon új gyártószerszámok bevetésére is szükség volt, hogy több alumínium-ötvözetet tudjanak használni, amivel nem csak a tömeg csökkent, hanem a hűtés is hatékonyabb lett, így extrém terhelés mellett kevésbé hajlamos az elmelegedésre.
Ezen felül javult a fékbetétek felfekvése, a rugó pedig rövidebb idő alatt húzza vissza a betétet, amitől egyrészt javul az adagolhatóság, másrészt csökkenti a kopás intenzitását.
Azt egyelőre nem árulták el, hogy pontosan milyen motoron mutatkozik be a Brembo Hypure, de az idén várható újdonságokat figyelembe véve arra van a legnagyobb esély, hogy a KTM 990 RC R-en, vagy esetleg a szintén várható Yamaha R9-en látjuk először.
Jön, jön, jön: KTM 990 RC R
Rendes sportmotor készül a KTM-nél az LC8c motorblokk köré, de a vázzal elszakadnak az alapplatformtól.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.