Nyolchengeres Gold Wing-másolat a „majdnem pécsi” GWM-től

2024.05.21. 10:03

A kínai motorosok most a hazaiak is lassan megtudják: nem Gino West Marky a GWM valódi megfejtése, hanem Great Wall Motor, ami egyébként a világ autógyártóinak rangsorában a 19. helyet foglalja el nagyság szerint. A Távol-Keleten bejáratott márka többnyire nyugati brandek jól bejáratott modelleinek alteregóit készíti el, legutóbb a Mercedes-Benz G-osztályából inspirálódtak, de mostantól a motorok sincsenek biztonságban. És a motorok között is a nagyok között debutálnak: egy Gold Wing aspiránssal álltak elő. Csak éppen a kínaiak mindenre rálicitálnak.

GWM-Souo-S2000-GL-eight-cylinder-1

Legalábbis ami a blokkot illeti. A GWM Souo S2000 a hengerűrtartalmat tekintve annyi, amennyit ráírtak, szemben a Gold Wing 1833 köbcentijével szemben. A Honda hathengeres bokszerrel dolgozik a GWM nyolc. A japán DCT 7 gangos, a kínai meg 8. Még vezérműtengelyből is többet kapott: a már-már oldschool SOHC helyett két tengely szabályozza a szelepek nyitását és zárását.

GWM-Souo-S2000-GL-eight-cylinder-3

Az első futómű Hossack-jellegű, a fékek Brembók, az elektronikai természetű perifériákat pedig természetesen legyen minden is jeligére halmozták. Nagyzene? Pipa. Bluetooth és sokat sejtető 4G felirat? Pipa. Elektromosan állítható szélvédő? Pipa. Hátrameneti fokozat? Nyilván. Hátra pedig akkora fotel került, hogy nincs az a kényes természetű utasjelölt, aki ne terpeszkedhetne rajta fejedelmi kényelemben.

És azt hiszed, hogy ez valami távoli érdekesség, ami a hazai motoros közösséget egészen biztosan messziről el fogja kerül? Haha! Egy rövid ideig még arról is volt szó, hogy Hszi Csin-Ping május elején Orbán Viktorral kézenfogva jelenti majd be az újabb kínai autógyárat Pécs közelében. Ez ugyan elmaradt, de ha a GWM tényleg európai területet keres a gyártáshoz, akkor kézenfekvő, hogy a piac kínálati oldalán is megjelennek.