Hengerenként 1000 köbcenti már elég lesz egy retró roadsterbe?
Bár ebben az esetben egyelőre csak egy koncepcióról beszélünk, a Concorso d'Eleganza Villa d'Este-en bemutatott R 20 egy olyan “nagy motort a kis motorba” fejlesztési irányt mutat, ahol a motor sziluettjét leszámítva a mindenhol mindenben jobb és nagyobb elv uralkodik.

Az R 20 központi eleme egy 2000 köbcentis névleges hengerűrtartalmú bokszermotor, egészen pontosan az eddigi legnagyobb kéthengeres BMW, az R 18 továbbfejlesztett változata. A teljesítményre vonatkozó adatokat nem csatolták mellé, de a megnövelt lökettérfogat, az új hengerfej és a nagyobb olajhűtő azért enged következtetni, hogy az előd 91 lóerős és 158 Nm-es számait túl fogja szárnyalni. Márpedig ha szabad tippelni, akkor sokkal. Nagyon sokkal.

De erre nem csak a motorblokkból lehet következtetni, hanem mindabból, amit körülötte látunk. A hetvenes évek BMW-it idéző naked-roadster forma öltöztetés kérdése, de a határozottan vaskosabbnak tűnő, de továbbra is vasváz, acél-alu lengővillával; a kormányszög nakedesen hegyesebb cruiser testvérénél, a tengelytáv meg rövidebb. A futómű minden paraméterében állítható Öhlins. Az az uzsidoboz méretű féknyereg pedig darabonként hat dugattyúval szorítja az első féktárcsák darabját, de hátulra is jutott négy. Ehhez a setuphoz illene legalább 150 ló.

Persze meglátjuk mi marad a koncepcióból a szériaérett R 20 bemutatójára, amire az idei év vége felé számíthatunk.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.