Ralimotoros irányba viszi a túraenduró dizájnját a KTM

2024.06.26. 10:51

Várható volt, hogy a frissített 390-es Duke után hamarosan bemutatja a KTM a platform Adventure változatát. Bár a korai találgatások szerint ennek az idei évben kellett – volna – megtörténnie, hogy az év közepén megtörténhessen a modellváltás, ez végül a következő évre, tehát 2025-re csúszik.

2020-KTM-390-Adventure-01

A 390 Adventure-t legutóbb 2021-ben fésülték ki. Akkor fejlettebb elektronikát, a soft terepezésre tekintettel pedig erősített öntött felnit kapott; valamint a vázon és a segédvázon frissítettek. Maga a motorblokk viszont 43 lóerőt és 37 Nm-t tudott, azaz nem használták ki teljesen az A2 kategória kereteit. Na ez az, ami most sem fog megtörténni: az új, 4 milliméterrel hosszabb löketű 390-es blokk 32-ről 33 kW-ra izmosodik, a legnagyobb forgatónyomaték pedig 37-ről 39 newtonméterre, amit viszont 9500 helyett már 8500-as fordulaton elér. Finom változás, de ebben a kategóriában minden kósza lóerőnek és elérhető nyomatékfalatkának illik örvendeni.

A fenti Instagram videót Indiában készítettek, és az adventure_journey_on oldal tette közzé, amin az új, kicsit Adventure-t látjuk, és annak dizájnváltozásait. Így hirtelen három feltűnő részletet egészen biztosan érdemes észrevenni. A legszembetűnőbb a dizájnváltás, ahogy a 990-es Duke-on megismert két oldalra kihelyezett nappali menetfényű, rombusz alakú sunalámpát beapplikálták a túraendurós vonalba, fölötte az idomzat és a szélvédő pedig a korábbinál ralimotorosabb hangulatban tornyosodik felfelé. És meglepő lenne, ha a 990 Adventure nem ezzel azonos dizájnnyelven beszélne majd hozzánk.

Bár korábban 21-es kerekekkel is látták a motort, erre már visszatért a 19-es átmérőjű, a felnit viszont terepmotorosan sokküllősre cserélték. Az első sárvédőt pedig igazán off-road hangulatra optimalizálva egészen felemelték.