Kaliforniai esték: amikor rendőrök kapcsolták le Elvist és a motoros haverjait
Persze ez azért mégiscsak egy Triumph Bonneville T120, de a mellé csatolt történet fasza. Nem jó, nem király és nem állat, hanem fasza, mert egy Elvis kiadáshoz ez illik, pláne akkor, ha eddig nem is tudtad, hogy minden idők legnagyobb hatású előadóművészének élettörténetéhez tartozik egy, a kialakított imidzséhez nagyon frankón illeszkedő Triumph-os, rendes motoros történet.
Mára már szomorú klisévé vált, hogy az anyagi- és népszerűségi sikerek vonzzák a zsíros falatok reményében zizegő sáskahadat, és nem volt ez másképp a hatvanas években sem. Elvis ezt már akkor elég jól felismerte, és jól bevált, régi cimborákkal vette magát körbe. Hogy ne távolodjanak el, munkát is adott nekik (turnéügyintézés, személyi testőr, ilyesmiket), de a lényeg a társaság volt, akikre rá is ragasztották a ‘Memphis Mafia' nevet.
1965-ben Elvis Bel Air-i villájában lógatta a lábát a baráti társaság. Egyikük, Jerry Schilling (később nagy nevű menedzserré ért, akinek a Beach Boys meg Jerry Lee Lewis is az ügyfelei voltak) egy T120-szal érkezett. Mármint értelemszerűen nem azzal, amit ma T120-ként hivatkozik a Triumph, hanem egy 650-es, kéthengeres, 46 lóerős motorral, ami a 170+ kilométer/órás végsebességével elég király, gyors holminak számított.
Drogos lettem, mindenki az irigyem
Sejtettem, hogy ez lesz a vége. Menthetetlenül, örökre, sóvárogva, őrülten beleszerettem.
Elvis rendesen szerette a motorokat, ezért persze el is kérte a haverjától, hogy kipróbálja. A kipróbálásnak azonnali megrendelés lett a vége. Nem egyet, hanem a Memphis Mafia minden tagjának. Aznap estére.
Alan Fortis, Elvis amolyan logisztikai menedzsere kapta a feladatot, hogy intézze el, aki nyakába vette a várost, és végül a Bill Robertson & Sons motorkereskedőtől azonnal kitolt 7 darab T120-at, további kettőt pedig napnyugtára utánuk szállítottak. A történet pedig úgy ért véget, mint minden rendes rock&roll mese: Elvis és barátai késő estig motoroztak, egészen addig, ameddig a lakosok bejelentést nem tettek a zajongás miatt, és végül a rendőrök szépen haza nem kísérték az egész brancsot.
Jöjjön a kevésbé érdekes rész: a Triumph egy 925 darabból álló különleges kiadással emlékszik meg Elvis és a Triumph kapcsolatáról, na meg persze a fent említett éjszakáról, ami egyébként joggal írtak be a márka büszke történelemkönyvébe. Az Elvis Edition a ‘68-as ‘Comeback Special' előadás stílusjegyeiből dolgozik. A tankon Elvis felirat díszeleg, az első sárvédőn megjelenik Elvis “Taking Care of Business in a Flesh” mottója egy villámmal, ami a Memphis Mafia nyakláncain is ott volt annak idején; valamint persze a szokásos sorszámozás és egyedi fényezés, aminek része a kézzel húzott, arany pinstriping. A motor mellé dukál aranyozott bakelit lemez és eredetiség igazolás.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A 95 lóerős mezőnybe érkezik a Morini új crossovere
Visszahozza a Moto Morini a Corsaro nevet, de a nagy elődhöz, amitől minden motorbuzinak nedves lett a bugyija, már vajmi kevés köze van.
- Hírek
Frissítette a BMW az F 900 R-t és az F 900 XR-t
Fejlesztett futómű, célzott ergonómia és kisebb tömeg a 2025-ös frissítés középpontjában.
- Esemény
Vége a MotoGP 2024-es szezonjának: Jorge Martín életében először világbajnok a királykategóriában
Az utolsó versenyhétvége sprinfutamát és főfutamát is Pecco Bagnaia nyerte, de ez se volt elég, hogy utolérje Martinatort.
- Hírek
Evel Knievel leghíresebb balesete ihlette a limitált szériás Rocket 3-at
1967 december 31-én Evel Knievel rommá törte magát karrierje leghosszabb ugratása végén és 29 napig kórházban ápolták. Mire is lenne jobb emlékezni?