Egyre kevésbé veszik a japán motort a japánok

2024.07.05. 10:32

A motorgyártó vállalatok szeretik előadni a sikert. A legkisebb növekedés szelére is úgy bombázzák a sajtót közleményekkel, mint Coventryt a Luftwaffe, de a kevésbé kirakatba való számokat már nem övezi hasonló dicshadjárat. Márpedig nem olyan szép számok, azok vannak: méghozzá Japánban, ahol a japánok úgy tűnik, egyre kevesebb japán motorért nyitják ki a pénztárcájukat. Nem úgy az amerikai és európai vasakért, amik töretlenül hasítanak.

Kapcsolódó
Akkora bombázás volt, hogy Goebbels új igét alkotott belőle

Akkora bombázás volt, hogy Goebbels új igét alkotott belőle

Churchill szándékosan hagyta volna veszni 75 évvel ezelőtt Coventryt? Miért nem ismételték meg a németek a támadást másnap és harmadnap? Hogyan estek a németek a saját csapdájukba Coventry bombázásával?

A japán piac eleve nem áll elég fényesen 2024-ben. Az első negyedévben 9,1 százalékot estek vissza az új motorok értékesítésében, amit mostanra sikerült visszatornázniuk 8,2 százalékra. Persze helyezzük ezt kontextusba: ez még mindig 156 ezer eladott járművet jelent, ami innen nézve még akkor is hihetetlenül sok, ha ebben nem csak a rendszámos nagymotorok, hanem a robogók, elektromos kismotorok meg az összes elektromos paplanfűtés is benne van.

Ami érdekes, hogy a japánok egyre kevésbé veszik a japán motort. Honda? -8,5%. Suzuki? -12,4%. Yamaha? Nem lennék most arrafelé értékesítési igazgató: -18,1%. Azért ezek a számok hazai pályán nem mutatnak szépen. Egyedül a Kawasakinál húzzák mosolyra a szájukat, mert a többi márkától elvándorolt japán vásárlók egy része úgy tűnik náluk kötött ki: +31 százalékos epic wint írtak az első fél évben saját maguk előző évi számaihoz képest.

Az – ő szemszögükből nézve – külföldi márkák viszont egészen jól állnak. A Harley-Davidsonnak különösen nagy ázsiója van náluk, ez csak tovább növekedett (+4,6%), de a Triumph-ok is mennek (+10,7%), a KTM-eket pedig úgy viszik, mintha becsületbeli ügyük lenne, és a tavalyi év hasonló időszakához képest 23,1 százalékos növekedést értek el az értékesítésban a MotorCycles Data oldal adatai szerint.

Kapcsolódó
Klasszikus, mint a McDonald's

Klasszikus, mint a McDonald's

Megkapod az életérzést, és egy minőségi motor van alattad – a Harley ajánlata erős, de a 15 millió forintos áráért végig is dolgozol egy fél életet.

Az oldalról ajánljuk

Guminyomás is lefújhat a dobogóról
  • Közélet

Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.

Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.

6 órája
Nyerj vasárnap, adj el hétfőn
  • Tesztek

Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9

Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.

tegnap, 14:20
Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
  • Hírek

Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van

Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.

április 11., 15:13
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
  • Hírek

Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?

Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.

7 órája
MotoGP Katar - 2025.
  • Magazin

MotoGP Katar - 2025.

7 órája