Tudod, hogy ki az a Maxwell Hazen? Nyilván nekem sem volt meg; valaki úgy mondaná a Michigani Egyetemen végzett kreatív mérnök, szerintem leíróbb, hogy szent őrült, motorépítő, aki szeret nem a kézenfekvő megoldáskondérból meríteni. Szóval kitalálta, hogy épít valamit egy Ferrari motor köré.
Az alany egy F355 V8. Ezt a motorblokkot 1994 és 1999 között használta a Ferrari. Ez a vényóc' zenélt abban a 355 Spiderben is, amiről Karotta csinált anyagot valamikor a piramisok alapkőletételének időszakában. A Ferraris anyaghoz tartozó (még TC tévéadásban) két egészen meglepő dolog szúrt szemet: az egyik Gábor egészen rövid frizurája, a másik pedig a mai motoros szemmel nézve nem túl vaskos gyorsulás (ettől még gyönyörrohamot kapnék, hacsak a közelében állhatnék egynek, egyszerűen csak a 150 lóerős motorok nagytempós gyorsulásától érzésre elmarad).
Az első mindig emlékezetes
Kettőszáznyolcvannal hajtani egy orosz MIG-eknek épült reptéri kifutópályán egy Ferrarival, és fizetést kapni érte, ez aztán arcátlanság a javából. Hahaha.
Az F355 3496 köbcenti, 380 lóerő, és három súlyos kihívás tartozik hozzá. Az első kettő szó szerint. Az egyik, hogy az elérhető adatok szerint maga a motorblokk átlag 20 literes fogyasztással jár-kel és tesz csodát a nagyvilágban, szóval a tankon nem lehet spórolni. A tankban lévő folyadék meg tömeg. Ahogy maga a blokk is: motoros szemmel nézve nehéz. Váltó és difi nélkül 168 kiló. Ahhoz a többlethez már kell is az Öhlins TTX meg a Brembo Stylema.
A harmadik probléma pedig maga a váltó, amit a vázhoz hasonlóan egyedi módon kell átalakítani. Ebben mondjuk pont van tapasztalata Hazennek: egy Dodge Viperből kiemelt V10 köré már épített motort. Annál a Ferrari motoros motor rövidebb lett, de még mindig hosszú, mint egy drag motor, úgyhogy kanyarokban valószínűleg nem üt majd nagyot. De azért tegye fel a kezét, aki nem próbálná ki! Na ugye.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Frissítette a BMW az F 900 R-t és az F 900 XR-t
Fejlesztett futómű, célzott ergonómia és kisebb tömeg a 2025-ös frissítés középpontjában.
- Hírek
Evel Knievel leghíresebb balesete ihlette a limitált szériás Rocket 3-at
1967 december 31-én Evel Knievel rommá törte magát karrierje leghosszabb ugratása végén és 29 napig kórházban ápolták. Mire is lenne jobb emlékezni?
- Esemény
Vége a MotoGP 2024-es szezonjának: Jorge Martín életében először világbajnok a királykategóriában
Az utolsó versenyhétvége sprinfutamát és főfutamát is Pecco Bagnaia nyerte, de ez se volt elég, hogy utolérje Martinatort.
- Hírek
A 95 lóerős mezőnybe érkezik a Morini új crossovere
Visszahozza a Moto Morini a Corsaro nevet, de a nagy elődhöz, amitől minden motorbuzinak nedves lett a bugyija, már vajmi kevés köze van.