5 pontban az új Ducati Panigale V4 S-ről

2024.08.09. 11:14

Hagyjuk a finomkodó frázisokat, hogy “a Ducati alaposan felfrissítette a Panigale V4 modelljeit” meg hasonlók. Dehogy! A Ducati gyakorlatilag egy új Panigalét készített, ami annyi ponton változott, hogy azt összeszedni is nehéz. Hogy se te, se én ne unjak bele a végére, inkább nézzünk egy öt pontos listát az újításokról, ami talán nem annyira teljes körű, de legalább fogyasztható marad az információs kupac.

2025-DUCATI-PANIGALE-MY25 PANIGALE V4S STATICS- 5  UC662238 Low
Fotó: Giovanni De Sandre

1. Dizájn

Az új Panigale sziluettjével a Ducati nem akárhová nyúlt vissza, hanem a 916-os modellhez. Emlékszel, hogy melyik volt az? Az volt A Ducati superbike. A Tamburini-féle tökéletes sportmotor, amit milliméterről milliméterre faragott a mester, ami még úgy lett szép, hogy nem az, hanem a jó motorság volt a cél; előbbi egyszerűen csak kisarjadt az utóbbiból.

2025-DUCATI-PANIGALE-MY25 PANIGALE V4S- 03  UC662194 Low
Fotó: Giovanni De Sandre

Új a központi légbeömlő, amit szépen elrejtettek, az ülés pedig szélesebb és hosszabb lett, hogy jobban lehessen rajta helyezkedni. A szárnyakon nem növeltek, sőt néhány milliméterrel sikerült úgy szűkebbre venni, hogy a leszorítóerő, amit generál, változatlanul megmaradt. Az új idomzat pedig összességében 4 százalékkal javított az aerodinamikai együtthatón. Az első sárvédő formáin is gyúrtak, az pedig több levegőt tol az olajhűtőre, ezzel is segítve a folyamatot.

2. Ergonómia

A nagyobb nyereg mellett további olyan változásokat eszközöltek a Ducatinál, ami segít jobban eggyé válni a motorosnak a motorral. A tank forma két ponton változott. Egyrészt kialakítottak egy bemélyedést a tartály felső felületének kormányhoz közel eső részén, ami azt a célt szolgálja, hogy rendesen meghasalva a Panigale V4-et a sisak állcsúcsa kisebb eséllyel kerüljön kontaktba vele.

2025-DUCATI-PANIGALE-MY25 PANIGALE V4S STATICS- 22  UC662254 Low
Fotó: Giovanni De Sandre

Másrészt a vezető felőli részen úgy szélesítettek, hogy jobban betámasszon intenzív fékezéskor és könnyebb legyen mászni. A lábtartók emellett 10 milliméterrel beljebb kerültek, aminek egyrészt aerodinamikai szerepe van, másrészt bedöntve ennyivel is később karcol.

3. Tömeg

Volt egy kis felhördülés a hardcore Ducati rajongóknál, hogy a félkarú lengővilla kiment a levesbe, ami tényleg egy gyönyörű és modern megoldás volt, de az van, hogy a bolgonai mérnökök ma már tudnak jobbat. Az új, hagyományosan kétkaros felépítésű lengőkar 2,7 kilogrammal könnyebb az elődjénél, a merevsége viszont jelentősen javult.

2025-DUCATI-PANIGALE-MY25 PANIGALE V4S- 08-4  UC662233 Low
Fotó: Giovanni De Sandre

Ehhez a V4 S-re felkerülnek a kovácsolt alumínium felnik, ami elől 2,95, hátul 4,15 kilót nyomnak. A Brembo Stylema fékeket a legfelsőpolcosabb HyPure-re cserélték, aminek párja 60 grammal könnyebb elődjénél. A maradék vázelemekről 73 dekát faragtak le, a merevségén viszont, 60 fok (!) körüli dőlésszögnél javítottak. Valakinek biztosan számít: Francesco Bagnaia nyomott is vele egy 1:35,8-as köridőt Misanóban, ami egészen konkrétan 4 másodperccel marad el attól, amit a Desmosedici GP-vel állított be ugyanott. Az brutál!

Fotó: Calloalbanese
Fotó: Calloalbanese

4. DVO

Azaz Ducati Vehicle Observer, ami egy 70 szenzorból álló megfigyelő-rendszer, és része minden olyan csúcselektronikai fejlesztés, ami a Ducati fegyvertárban fellelhető a rajtelektronikától az egykerék kontrollig.

2025-DUCATI-PANIGALE-MY25 PANIGALE V4S- 08-1  UC662232 Low
Fotó: Giovanni De Sandre

Ami érdekes, az a DQS 2.0, azaz a gyorsváltó, ami kizárólag a fogaskerekek szöghelyzetéből dolgozik, lehetővé téve, hogy rudazatból dolgozzon a mikrokapcsolókat elhagyva.

5. Kijelző

Egy akkora 6,9 collos tévét raktak a Panigale V4 S-re, amin jobb napokon Netflixezni sem lenne rossz, mégsem ez a célfelhasználás. A nagy kijelzőn könnyebb egy pillanat alatt olvasni a fontos számokat. Az Optical Bonding technológia lényege egy olyan eljárás, ami során az előlap és a kijelző között egy műgyanta alapú kötést hoznak létre, ami kiszorítja a hézagok közötti levegő bejutását.

2025-DUCATI-PANIGALE-MY25 PANIGALE V4S- 07  UC662197 Low
Fotó: Giovanni De Sandre

Ettől jobb a kontraszt, élesebb a kép, de ami motoros szemmel a lényeg: csökkenti a tükröződést, és nappal a fekete felületen fehérrel kiírt számok jól láthatóak maradnak. És milyen számok? Amit akarsz. A dőlésszögtől a GPS-alapú köridőmérőig az olyan szokásos, de fontos adatok mellett, mint vízhőfok vagy a fordulatszám.