Nemzeti kulturális örökséggé nyilvánítanák a Vespát
A Vespa nem csak jó tárgy. Beszélhetünk itt önhordó acélkaszniról, ami jót tesz a stabilitásnak, meg egyezményesen jónak elkönyvelt futóműről és kényszerléghűtéses blokkról; meggyőződésem, hogy ezek hiányában sem csökkene jelentősen a vásárlók köre, csak az újságírók meg a hardcore rajongók húznák a szájuk. A Vespa ikon, életérzés, dizájn. Mindegy is melyik modell. Mindegy is melyik korból. Legalább annyira életstílus-kiegészítő, mint közlekedési eszköz. Hitvallás az élet szeretete meg a piperkőc lélek mellett. Matteo Salvini közlekedési miniszter védené ezt az olaszos attitűdöt.
Járműnek jó, divatkiegészítőnek tökéletes
Sznob divatmajomkodásból kértem el, de közlekedni is szuper vele.
A Lega olasz kormánypárt a kultikus Vespa robogó nemzeti kulturális örökséggé nyilvánításáról terjesztett be törvényjavaslatot. Ezzel a márka új termékei mentesülnének az emissziós határértékek miatti regisztrációs korlátozások alól. Ami elég nagy szám, ugyanis az elmúlt 10 évben a Piaggio mintegy 1,6 millió Vespát küldött ki az utakra.
A törvényjavaslatot pedig nagyon lelkesen támogatja Matteo Salvini: „A Vespa a világ egyik legismertebb ipari formatervezési terméke, olyannyira, hogy joggal tekintik olasz ikonnak, és a világ legnevesebb modern művészeti, tudományos- és technológiai múzeumaiban állítják ki.”
Az oldalról ajánljuk
- Esemény
Vége a MotoGP 2024-es szezonjának: Jorge Martín életében először világbajnok a királykategóriában
Az utolsó versenyhétvége sprinfutamát és főfutamát is Pecco Bagnaia nyerte, de ez se volt elég, hogy utolérje Martinatort.
- Hírek
A 95 lóerős mezőnybe érkezik a Morini új crossovere
Visszahozza a Moto Morini a Corsaro nevet, de a nagy elődhöz, amitől minden motorbuzinak nedves lett a bugyija, már vajmi kevés köze van.
- Hírek
Frissítette a BMW az F 900 R-t és az F 900 XR-t
Fejlesztett futómű, célzott ergonómia és kisebb tömeg a 2025-ös frissítés középpontjában.
- Hírek
Evel Knievel leghíresebb balesete ihlette a limitált szériás Rocket 3-at
1967 december 31-én Evel Knievel rommá törte magát karrierje leghosszabb ugratása végén és 29 napig kórházban ápolták. Mire is lenne jobb emlékezni?