Magyarországra is megérkezetek az új, kínai QJ túraendúrók

2024.09.06. 11:35

Én amúgy egy kicsit sem csodálkozom azon, hogy a kínai motorokra felfigyelt a magyar vásárlóközönség, mert időről időre felvont szemöldökkel figyelem a használt motorok árát. Akinek valami ABS-es, értelmezhető motorra lenne szüksége, csak kevés kivétellel tud becsúszni az egymilliós ársáv alá. Mondjuk a használt, hatfeles V-Stromok innen indulnak és 16-18 éves motorokról beszélünk. Ami több, mint egyharmada egy új QJ-nek, 3 fokozatban állítható markolat- és ülésfűtéssel, kifelé fordított szeleppel, telefontükrözős kijelzővel, garanciával.

A QJ túraendurók a Benelli hasonló kivitelű motorjaival lehet összevetni, és szerintem kifejezetten érdekes, ahogy az új dizájnnal látványosan megpróbálják szétválasztani a két márkát, szemben mondjuk az előző modellévvel, ahol az SRT 800-at még nem volt nehéz összetéveszteni a TRK szériával. Az új 550-es és 700-as már láthatóan saját úton jár.

A felszereltséget tekintve a két modellt nem is nagyon kell, de talán nem is igazán lehet különválasztani. Műszaki természetét tekintve is inkább a teljesítmény felől lehet közelíteni. Az SRT 550-es (szerintem kicsit KTM-es) formanyelve mögött 48 lóerő és 51 Nm lakik az SRT 700 74 lóerejével és 67 newtonméterével szemben.

Csak egy rövid körre volt lehetőségem mindkét változattal a szeptember eleji kánikulában, ami alapján annyit tudok mondani, hogy a nyereg mindkét motoron keményebb tömésű lett, 130-as tempót pedig már a kicsi is kényelmesen tudja. Nyilván többet is, csak a rövid kör alapján ezt tudom biztosan elmondani. A legfontosabb viszont, hogy most már a futómű is hozza a kötelezőt.

Az SRT 800-zal szemben a legerősebb kritikám az volt, hogy az első villák olyan szinten alulméretezettek voltak, hogy egy kicsit tempósabb kanyarban, egy kicsit magyarosan rossz úton már szétcsúszott a tudomány. Az új 550 és 700-as alatt ugyanazok a 140 milliméteres rugóúttal bíró, 43-as, állítható, fordított Marzocchi villák vannak, ami jelentős előrelépés az elődmodellekhez képest.

Az SRT 700-ból két változat érhető el. Az alap, valamint a 700 SX. Utóbbi egy picit drágább, cserébe elsősorban esztétikai természetű többletet hordoz. Az öntött kereket hagyományos küllőzésűek váltják, az első mérete pedig 17-ről 19-re nő, de a futómű, a hasmagasság és a tömeg (235 kiló csurig töltve) továbbra is aszfaltos használatra predesztinálják.

Az SRT 550 magyarországi ára 2.420.000.-, az SRT 700-é 2.620.000.-, a 700 SX-é pedig 2.770.000.- mérsékelten megbízható magyar forint.