Honda-szerű négyhengerest hozott az európai piacra a QJ

2024.09.17. 10:16

Egy ideje tapogatóznak a kínaiak a sport, de legalábbis sportosnak látszó motorok irányába. Az európai piacon eddig nem jelentkeztek ezekkel, de a QJ Motornál a korábbi MV Agusta alkalmazottak, Adrian Morton és Paolo Bianchi vezetésével a lokális piacukra már dobtak ki érdekes modelleket. Az SRK 921 és az SRK 1000 amolyan F4 és Brutale 1000 RR aspiránsok, de ezekről most csak a kontextus kedvéért ejtettünk szót. Ami minket érint, az az SRK 800 RR, ami az olasz motoros csatatéren debütált.

honda-szerű-srk-800-rr-1

Az SRK 800 RR nem sportmotor, de profi imitátor, ilyet pedig nem csak a kínaiak csinálnak. Nem véletlenül hozom példaként a Honda CBR650R-t, mert akár szemből, akár oldalról nézem a piros QJ-t, leginkább arra emlékeztet. És nem csak a fényszóró kialakítása és a sziluett más pontjai, hanem a lelkület is.

honda-szerű-srk-800-rr-2

A QJ-hez saját fejlesztésű (igen, ezt mondják) soros elrendezésű, négyhengeres motort gyártottak. 778 köbcentiből mintegy 101 lóerőt hoztak ki, ami visszafogottnak hangzik egy ekkora köcsögsorból. Érzésre azt mondanám, hogy ebben is a CBR650R-t tűzték maguk elé, ami 95 lóerő, annál kellett egy hajszállal többet összehozni. Tömegből pedig a Honda 208 kilójához képest eggyel kevesebbet, szóval 207 maradt a mérlegen. Látszik, hogy tanulják a marketinget, ugyanis ezt kivételesen csontszáraz adatként adtak meg.

honda-szerű-srk-800-rr-3

A körítés pedig szokásosan kínais, azaz nagyon figyeltek rá, hogy a beszállító neve ismerősen csengjen a vásárlóknak, de nem a brand csúcstermékei. Azaz Marzocchi futómű, Brembo fékek, Pirelli gumik. A lengővilla alumíniumból készült, a váz viszont önmagában árulkodik arról, hogy ez azért nem igazi sportmotor: az a távol-keleti acélipar terméke. A lábtartók viszonylag magasan ülnek, a kormány távolról sem emlékeztet csutkára. Na, láttunk már ilyet. Mondom én, hogy CBR650R recept, ami mint a legtöbb QJ esetében, a végső vételár tükrében lesz igazán érdekes.