125-ös motor B jogosival? A legismertebb magyar motorosokkal egyeztet a minisztérium

2024.10.07. 15:46

Szeptember végén erősítette meg az Építési és Közlekedési Minisztérium, azaz az ÉKM, valamint a Közlekedéstudományi Intézet, azaz a KTI a Telexnek az értesülést, miszerint az új (várhatóan legkorábban 2025 második felében életbe lépő) frissített KRESZ szabálygyűjtemény az eddigieknél szigorúbban fogja mérni a motorosok védőruházat viselését. Azaz a bukósisakon túl kötelezővé válhat közúton a kesztyű, a bokát védő motoros cipő vagy például a motoros kabát viselése.

Kapcsolódó
A bukósisakon túl más védőfelszerelések használatát is előírhatják motorozáshoz a jövőben

A bukósisakon túl más védőfelszerelések használatát is előírhatják motorozáshoz a jövőben

Az Építési és Közlekedési Minisztérium megerősítette, hogy több védőfelszerelést írhatnak elő a jövőben a motorozáshoz.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium friss közleménye szerint azonban más változásokra is számíthatunk mi, (nagy)motorral közlekedők. A közlemény legfontosabb kitétele, amely megerősíti, hogy egyeztetés indult a 125 köbcentis vagy A1 kategória alá eső motorok B kategóriás jogosítvánnyal való vezetésének lehetséges feltételeiről (és reméljük ez már nem végzi úgy, mint az egykor szépnek induló B125 kampány, amit sajnos végül alig használhatóra óvatoskodtak a döntéshozók).

Ezen felül “szó esett a jogosítványszerzéshez kapcsolódó oktatás megújításáról, a motorkerékpárokra vonatkozó műszaki előírások felülvizsgálatáról, és a motorkerékpárosok közlekedésére vonatkozó KRESZ szabályok megújításáról.” - írja a minisztériumi közlemény.

A KRESZ motoros szemmel való frissítésével kapcsolatban korábban konkrétumok nélkül hangzott el, hogy az ÉKM “motoros szakmai, érdekképviseleti szervekkel és szakemberekkel” egyeztet. Ezúttal konkretizálták, hogy kik vettek részt az első szakmai motoros fórumon, aminek az ÉKM szerint még lesz folytatása.

 

A motoros szakmai fórumon részt vett:

Talmácsi Gábor, motoros világbajnok, motorsport edző-oktató

Bistei Péter, túravezető, szakújságíró (Rhino Tours; Fotelmotoros)

Dobos Zoltán, Tudatos Motorosok Országos Egyesület, ügyvezető; senior túravezető (Rhino Tours)

Fiedor Ferenc rendőr őrnagy, műveleti vezetéstechnikai vezetőoktató (TEK)

Fodor „Dodor” Donát, szakújságíró, szakíró (Kanyarvadászat)

Huszti László, oktató, Szakoktatók Országos Érdekképviseleti Egyesülete (SZAKOE), elnök

Sági Tibor, szakoktató, vezetéstechnikai oktató (Hungária Rendőregylet), szakmai tanácsadó (HUMDA)

Szabó Henrik, szakújságíró, vezetéstechnikai tréner

Szimcsák Attila, Tudatos Motorosok Országos Egyesület, elnök; senior túravezető (Rhino Tours)

Szloboda Tamás, iskolavezető, a Continental Safety-Hungary üzletágvezetője

Tóth Zoltán, vezetéstechnikai instruktor (BMW Motorrad)

Az oldalról ajánljuk

Evel Knievel leghíresebb balesete ihlette a limitált szériás Rocket 3-at
  • Hírek

Evel Knievel leghíresebb balesete ihlette a limitált szériás Rocket 3-at

1967 december 31-én Evel Knievel rommá törte magát karrierje leghosszabb ugratása végén és 29 napig kórházban ápolták. Mire is lenne jobb emlékezni?

november 18., 11:52
A 95 lóerős mezőnybe érkezik a Morini új crossovere
  • Hírek

A 95 lóerős mezőnybe érkezik a Morini új crossovere

Visszahozza a Moto Morini a Corsaro nevet, de a nagy elődhöz, amitől minden motorbuzinak nedves lett a bugyija, már vajmi kevés köze van.

november 20., 10:15
Vége a MotoGP 2024-es szezonjának: Jorge Martín életében először világbajnok a királykategóriában
  • Esemény

Vége a MotoGP 2024-es szezonjának: Jorge Martín életében először világbajnok a királykategóriában

Az utolsó versenyhétvége sprinfutamát és főfutamát is Pecco Bagnaia nyerte, de ez se volt elég, hogy utolérje Martinatort.

november 19., 10:00
MotoGP 2024 összefoglaló
  • Magazin

MotoGP 2024 összefoglaló

november 18., 13:25