Mintegy 405 millió dollár értékű üzlet keretében a Brembo megvásárolta a svéd Öhlinst az amerikai Tenneco ipari és autóipari óriásvállalattól. A Tenneco ennek kevesebb, mint a feléért, 160 millió dollárért vásárolta meg az Öhlinst 2018-ban, és akkor határozott elképzelésük volt arról, hogy bár többségi tulajdonosként lesznek jelen a cég életében, azt gyakorlati szinten a kisebbségi tulajdonos, alapító és névadó Kenth Öhlins kezei között hagyják. A Reuters szerint a Brembo (legalább jelentős részben) a Pirelli részesedés eladásából finanszírozta a vásárlást, az iparági pletykák pedig legalább lehetőség szintjén pedzegetik a két óriásvállalat egyesülését.

Az Öhlins felvásárlása nem csak a közúti felfüggesztést gyártó részlegét jelenti, hanem az Öhlins Racing tulajdonjogának megváltozását is. Az pedig olyan sportágakban van jelen, mint a WSBK, a MotoGP, a Forma1, a NASCAR, valamint egy sor más közúti és off-road szakágban is jelen vannak két- és négykeréken.
Matteo Tiraboschi, a Brembo ügyvezető elnöke a felvásárlásról azt nyilatkozta, az Öhlins beépülésével azt a hosszútávú stratégiát erősítik, ami szerint olyan integrált megoldásokban gondolkodhatnak, ahol az egységek közötti szinergiákat használhatják ki, azaz a fék és a futóművek egy idejű, egymásra ható, egységként kezelésében várnak előrelépést.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.