A hétvégén már a frissített Triumph motorokkal futott a Moto2-es mezőny Argentínában. Amióta a brit vállalat átvette a középső méretosztály motorblokk-beszállítói feladatkörét a Hondától 2019-ben, a mostani természetesena többedik alkalom kisebb vagy nagyobb mértékben. A mostani az utóbbiak közé tartozik. Az új átalakítás legfontosabb része a váltót érinti.
Erősebb lett a Triumph Moto2-es blokkja
A 765 köbcentis háromhengeres az újabb fejlesztésnek köszönhetően 140 lóerő fölött teljesít.

A nyomatékváltó módosításának két fontos eleme került előtérbe. Az egyik maga a váltódob, amiben újramarták a hornyokat, jobb lett a tömegelosztás, ami végeredményében a korábbinál precízebb váltómunkát eredményez. Ami talán még hétköznapi motorosként is jobban átélhető, az a másik fontos módosítás az egységen, a váltófokozatok kiosztása, ahol az üres a legfelső pozíciót foglalja el, ráadásul miután a versenyző berúgja az egyest, az üreset – amire versenykörülmények között ugye csak a rajtnál és a boxutcában szükség – zárolja a rendszer és az manuálisan nyitható újra.
Tehát a gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy miután a versenyző elrajtolt, az 1. és a 6. sebességfokozat között nem tud üreset taposni. És azt hiszem ennek a fontosságát mindenki átérzi, aki valaha is megpróbált egy piros lámpától motorral nagyot indulni. hogy aztán kettes helyett rúgjon egy kövér üreset.
A Triumph és a Dorna nemrégiben újra meghosszabbította kizárólagos megállapodását, aminek értelmében 2029-ig bezárólag továbbra is a brit gyártó marad a Moto2 beszállítója.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Motoros újságíró élete és szenvedése a jéghideg skót esőbenTeszt: Triumph Tiger 1200 GT Pro
Vigyázat, az anyag nyomokban Triumph Tiger 1200 GT Pro-t tartalmaz, de inkább azokról szól, akik nem nem akarnak örökké élni.
- Hírek
Új Moto Guzzi V7 Sport 2025-re: 67 lóerő, IMU és dupla tárcsafék
Túlzás lenne sportosnak hívni a V7 Sportot, de az új villák, a radiálisan rögzített dupla Bermbók és a hajszálnyi erőnövekedés mégis jelent valamit.