Még mindig tud csiszolni a 765-ös Moto2-es versenyblokkon a Triumph

2025.03.17. 16:20

A hétvégén már a frissített Triumph motorokkal futott a Moto2-es mezőny Argentínában. Amióta a brit vállalat átvette a középső méretosztály motorblokk-beszállítói feladatkörét a Hondától 2019-ben, a mostani természetesena többedik alkalom kisebb vagy nagyobb mértékben. A mostani az utóbbiak közé tartozik. Az új átalakítás legfontosabb része a váltót érinti.

Kapcsolódó
Erősebb lett a Triumph Moto2-es blokkja

Erősebb lett a Triumph Moto2-es blokkja

A 765 köbcentis háromhengeres az újabb fejlesztésnek köszönhetően 140 lóerő fölött teljesít.

Triumph engines
Fotó: Triumph

A nyomatékváltó módosításának két fontos eleme került előtérbe. Az egyik maga a váltódob, amiben újramarták a hornyokat, jobb lett a tömegelosztás, ami végeredményében a korábbinál precízebb váltómunkát eredményez. Ami talán még hétköznapi motorosként is jobban átélhető, az a másik fontos módosítás az egységen, a váltófokozatok kiosztása, ahol az üres a legfelső pozíciót foglalja el, ráadásul miután a versenyző berúgja az egyest, az üreset – amire versenykörülmények között ugye csak a rajtnál és a boxutcában szükség – zárolja a rendszer és az manuálisan nyitható újra.

Tehát a gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy miután a versenyző elrajtolt, az 1. és a 6. sebességfokozat között nem tud üreset taposni. És azt hiszem ennek a fontosságát mindenki átérzi, aki valaha is megpróbált egy piros lámpától motorral nagyot indulni. hogy aztán kettes helyett rúgjon egy kövér üreset.

A Triumph és a Dorna nemrégiben újra meghosszabbította kizárólagos megállapodását, aminek értelmében 2029-ig bezárólag továbbra is a brit gyártó marad a Moto2 beszállítója.

Az oldalról ajánljuk

Motoros újságíró élete és szenvedése a jéghideg skót esőben
  • Tesztek

Motoros újságíró élete és szenvedése a jéghideg skót esőbenTeszt: Triumph Tiger 1200 GT Pro

Vigyázat, az anyag nyomokban Triumph Tiger 1200 GT Pro-t tartalmaz, de inkább azokról szól, akik nem nem akarnak örökké élni.

március 15., 13:24
Új Moto Guzzi V7 Sport 2025-re: 67 lóerő, IMU és dupla tárcsafék
  • Hírek

Új Moto Guzzi V7 Sport 2025-re: 67 lóerő, IMU és dupla tárcsafék

Túlzás lenne sportosnak hívni a V7 Sportot, de az új villák, a radiálisan rögzített dupla Bermbók és a hajszálnyi erőnövekedés mégis jelent valamit.

március 14., 11:55
Moto Guzzi V7 Sport
  • Hírek

Moto Guzzi V7 Sport

március 13., 10:35
Triumph Tiger 1200 GT Pro
  • Tesztek

Triumph Tiger 1200 GT Pro

március 14., 10:27