A Suzuki és a Yamaha már 2005-re tesztel

2004.11.29. 14:18

Három héttel ezelőtt zajlott a 2005-ös Yamaha YZR-M1 prototípus összerázó tesztje Valenciában és Valentino Rossi már Sepangban tesztel. Rossin kívül csapattársa Colin Edwards és a két suzukis pilóta, Kousuke Akiyoshi és Nobuatsu Aoki vettek részt a teszten. Rossi egy új sisak dizájnt is bemutatott, amelyet az idény előtti teszteken fog használni és folytatja azt a stílust, amelyben takarítóként mutatkozott be Ausztráliában, az ominózus katari versenybírósági büntetés kifigurázásakor. A mosópor stílusú Rossi felirat a sisak mindkét oldalán bizonyára emlékezetes marad.

Rossi az első napon 55 kört teljesített, 2p 02.50mp legjobb köridővel, míg Edwards 75 körében a 2p 03.10mp-es idő volt a legjobb. A sajtót igyekeztek távol tartani a boxoktól, mivel a 2005-ös M1 teljesen új motornak számít. A mérnökök szorosan együtt dolgoznak Rossival, hiszen a vadonatúj projektben rengeteget kell dolgozni a sikerért. A 2004-es motor elérte teljesítőképességének határát. Az új motor várhatóan sokkal erősebb lesz, mint az idei, így Rossi nem fog lóerő hátrányban szenvedni a versenytársakhoz képest.

Aoki a Proton KR csapatnál eltöltött évek után visszatért a Suzuki kötelékébe, mint tesztpilóta. Feladata a GSV-R motor és a Bridgestone gumik összehangolása lesz. A Suzuki versenyzőpárosa nem lehetett jelen a sepangi teszten, mivel mindketten sérülések utáni operációkból lábadoznak és épülnek fel jelenleg.

A második napon relatíve hideg volt Sepangban, amely azonban nekünk a meglehetősen irritáló 33 fokot jelenti. Az egyébként esős évszakban ragyogó napsütés kényeztette a pilótákat. Rossi folytatta a teszteket a 2005-ös M1-essel, mivel útmutatása alapján dől el, merre fejlesztik tovább az új Yamahát. Edwards folytatta a hozzászokást az új, bár még 2004-es gépéhez. Ez gyorsan ment neki, hiszen körideje egyre jobb lett és egy idő után már a hondás eredményein belül motorozott. Sőt a második nap még Rossinál is jobban ment valamivel, így kipróbálhatta a 2005-ös változatot is. Akiyoshi folytatta a 2005-ös GSV-R tesztelési munkáit a második napon, míg Aoki feladata a visszaszokás volt a Suzukihoz és a Bridgestone gumikhoz. Ő lesz az első számú cserepilóta a gyárnál jövőre és jó pár futamon elindulhat majd szabadkártyás versenyzőként is.

A harmadik napon véget értek a Yamaha és a Suzuki tesztprogramjai Sepangban. A Yamahának ez volt az idei utolsó tesztelése a hamarosan életbe lépő teszt tilalom miatt. A Suzuki még november utolsó napjaiban a Kawasakival együtt próbálja motorjait a Paul Ricard pályán Franciaországban. Rossi ezen a napon a 2004-es Yamaha legjobb beállításait kereste és a 3 napos teszt leggyorsabb köridejét teljesítette 2p 02.35mp-cel. Ezután még hagyott időt magának a 2005-ös motor fejlesztésére és a hosszú távú Michelin gumipróbára. A csapatigazgató Davide Brivio nagyon elégedett volt az elvégzett munkával és a csapat egész éves teljesítményével, és mostantól januárig mindenki a jól megérdemelt pihenőjét fogja tölteni, amikor a Yamaha ismét visszatér a sepangi pályára.