Megvan Tóth Imi csapattársa

2004.12.21. 15:10

Egy ideig bizonytalan volt a Team Hungary, mint egyetlen magyar csapat sorsa a motorkerékpáros világbajnokságban. Nemrég azonban elfogadták a csapat nevezését 2005-re, ezzel egyre inkább úgy tűnik, hogy a Road Racing Team Hungary állandó helyet kap MotoGP-ben. A csapat alapítója és tulajdonosa idősebb Tóth Imre, aki immáron harmadik éve irányítja együttesét a motorversenyzés legfontosabb sorozatában, a MotoGP 125 köbcentis kategóriájában. A folyamatosan fejlődő csapat sok nemzetközi elismerést szerzett, hiszen az idén már több versenyző és szerelő jelentkezett a csapathoz. A Team Hungary jövőre is hű marad az idén konstruktőri világbajnokságot nyert, nagy múltra visszatekintő márkához, az Apriliához és ismét két pilótával áll rajthoz.

A szerelőgárdát megpróbálták a legjobb tudásuk szerint kiválasztani, így esett a választás Roberto Baglionira, aki évtizedes MotoGP-s és Apriliás múlttal rendelkezik, több nagyobb névnek szerelt már, mint pl. Gramigni, Debbia, Reggiani, Waldman, Ballerini, Capirossi, Sakata, Alzamora, Nieto, Olive, Pedrosa, Chechinello. Ezek a nevek igen jó ajánlólevélnek bizonyulnak és Baglioninak célja a versenyzők tanítása is egyben. Az egész csapat nagyon bízik a tudásában, és már nagyon várják a teszteket. A szerelőcsapat világbajnoki szinten már tapasztalt szerelőkből állt össze, a 2004-es szerelők közül csak Tóth Imi telemetriását tartották meg. Bővült a gárda, jövőre már a nagyobb csapatokhoz hasonlóan minden motorhoz 2 szerelő, 1 telemetria-mérnök és 1 segédszerelő áll rendelkezésre és természetesen a főszerelő, aki felügyeli mindkét motort.

Az első versenyző természetesen ifjabb Tóth Imre lesz 2005-ben A második versenyző kiválasztásánál megpróbált a csapat lehető legjobbat kiválasztani, így esett a választás a jelentkezők közül Robbin Harmsra világbajnoki (2003,2004) és apriliás (2003 Seedorf) múltja miatt. Egy hónapnyi tárgyalás után az előzetes megállapodás megköttetett, de Robbin Harms menedzsere 10-én hajnalban közölte, hogy előző este végleges szerződést kötött egy másik csapattal. Mindezen döntését a személyes ismeretség hiányára alapozta, pedig a megbeszéltek szerint 11-én érkeztek volna Budapestre végleges leszerződés, illetve ismerkedés céljából.

Így a csapa újra felvette a kapcsolatot a korábban jelentkezett versenyzők közül azokkal, akik a leginkább megfeleltek. 5 versenyzőre szűkült tehát a kör, akiknek ultimátumot kényszerült adni a csapat, hogy még aznap dönteniük kell. Hárman azonnal igent mondtak, így hirtelen a bőség zavara állt fent. Végül a Svájci születésű Vincent Braillardra esett a választás, ő felelt meg leginkább a világbajnoki előírásoknak. Vincent Braillard 19 éves, mint Tóth Imi, és idén az Európa Bajnokságban összesített 8. lett a spanyol TMR Competición csapatban. Legjobb helyezése a 4. hely volt Vallelungában. Az utolsó két spanyol bajnoki futamon már Apriliával indult, amely sokkal jobban feküdt neki, és a jerezi pályán eddig mért legjobb idejénél egyből 2 mp-cel jobbat ment. Vincent a 26-os rajtszámmal, Imi pedig új 45-ös rajtszámmal fog indulni a 2005-ös szezonban, amitől nagyon pozitív eredményeket vár a csapat.