Vigyázz, kész, Alpok-Adria

2005.04.25. 19:43

14 ország közel 300 versenyzője indul Európa legnagyobb regionális gyorsasági motorverseny sorozatán. A 2005-ös szezon 9 versenyéből túl vagyunk az elsőn. A verseny után elmondhatjuk, hogy keresve sem találtak volna jobb helyszínt a szezonkezdetre, mint a Hungaroring, mert éppen beletrafáltak abba a három napba, amikor nem esett az áprilisi eső. Az Alpok-Adria nyolc kategóriája mellett a hétvégi programban helyet kaptak a hazai amatőr versenysorozatok is, így a II. Dunlop Trophy és a GSX-R Klub Kupa.

Vasárnap gyorsan lezavarták az utolsó edzéseket, és fél 11-kor már a MAMS Utánpótlás Országos Bajnokság kezdődött. Az 1000-es és a 600-as mezőny egyszerre rajtolt el, az előbbit a kawasakis Pető József, az utóbbit GSX-R 600-zal induló Adorján Tamás nyerte. Következett az Alpok-Adria mezőny kiscsoportjai, előbb a 125 Sport, majd a 125GP. Ez utóbbi kategória mindig nagy népszerűségnek örvendett és európa és világbajnok menők nevelkedtek futamain. Idén jól elvertek bennünket a külföldiek, a legjobb magyar Győrfi Alen lett, a tavalyi Alpok-Adria Bajnokság legeredményesebb magyar versenyzője a 10. helyet szerezte meg.

Superstock 600 teljesen új kategória és már is a legnépszerűbb a magyarok körében. Soltész Attila, Magda Attila, Kardos Krisztián, Pirisi Richárd, Németh Balázs, Sövegjártó Petra, Balogh Róbert, Juhász Tamás, Talmácsi Gergő alkották a magyar katonákat a 30 fős 600-as seregben. Tavaly a 250GP világbajnokságon szerzett rutinjával Talmácsi Gergő lazán győzte le a mezőnyt, a második legjobb magyar a szintén suzukis Soltész Attila harmadikként érkezett.

A Suzuki versenye volt a SST1000 kategória is. A német Alfred Luger után a nagyon súlyos közúti sérüléseiből felépült Dudás Péter hozta be a motorját. A harmadik Prager Kamill lett volna, ha meg nem óvták volna, így Varga Gergő állhatott még fel a dobogóra, míg a tavalyi bajnok, Kispataki Viktor szombati balesete után tavalyi motorjával rajthoz állva úgy lett az ötödik, hogy a versenyen kívül kötelező volt számára a nyakmerevítő viselete.

A Supersport futammal elérkezett a Honda ideje. A tavalyi Alpok-Adria Bajnokság 7. helyezettje, Székely Zsolt negyedikként rajtolt, de körről körre javított pozícióján. Az utolsó kör utolsó fordulójában vette át a vezetést, így maximális pontszámmal kezdte az idei Alpok-Adriát. Márkatársa, Tolnai Istáván is a nagyon szép, 9. helyen ért be. Talmácsi Gergő ebben a kategóriában végül nem indult, megelégedett egy nap egy győzelemmel.

A Superbike mezőnyben egy szem magyarként indult Végh Jana nagyon brutál CBR1000RR Hondáján. Hivatalos lóerő adatokat nem kötöttek az orrunkra, de azt sikerült kibarkobáznunk, hogy a 200 felé közelít, ami már Superbike világbajnokságon is megállná a helyét. Az első helyen Mauro Lucchiarit intették le, aki Ducatiján nyerte meg a versenyt, Jana pedig az előkelő harmadik helyen végzett.

Az Alpok-Adria Bajnokság következő versenyei:

Május 22. Rijeka
Június 19. Pannoniaring
Július 17. Pannoniaring
Július 31. Most
Augusztus 7. Brno
Szeptember 4. Hungaroring
Szeptember 11. Rijeka
Szeptember 25. Brno

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.