Sokat finomodott a Yamaha FJR1300

2005.09.21. 07:26

A Yamaha sporttúra gépe, az örökéletű FJR1300-as teljes ráncfelvarráson esett át a 2006-os modellévre. Az USA-ban nagyon népszerű hosszútávú utazó elődjével kapcsolatosan megkérdezték a tulajdonosokat, mit változtatnának a gépen. A visszajelzéseket kiértékelve került sor számos módosításra. A leglátványosabb természetesen a külsőt érintő beavatkozás. Az FJR teljesen új idomokat kapott, amelyek vonalai tisztább, élesebb kontúrt alkotnak. A tank formáját szintén áttervezték. Az új ülés dízájn, az előrébb és lentebb pozícionált lábtartók, valamint a széria oldaldobozok mind a motor használóinak kényelmét fokozzák. Állítható az ülés, a kormány, valamint a szellőzőnyílások is. A szélvédelmet elektronikusan állítható első szélvédővel szabályozhatjuk.

A vázon nem változtattak a mérnökök, viszont az első teleszkópok beállításain igen. Újak az első féknyergek is, melyek most már nem az R1-esére hasonlítanak, hanem vadonatúj darabok a Nissintől. A műszerfal sem maradt érintetlen, kompletten kicserélték egy egyszerűbb, de tetszetősebb formájúra. Az újdonságban egy sebességfokozat-kijelző is helyet kapott. A motor színére fényezett tükrök sem a régi gépről kerültek át. A motor maradt a jól megszokott soros, 16 szelepes, 1298 köbcentis, 143 lovas blokk, de valamelyest átdolgozták az Euro3-as normák miatt. Az ABS szintén alapfelszerelésként került a nagy Yamaha sporttúragépre. Tervben volt még egy félautomata, gombnyomással kapcsolható váltó, azonban a képek tanulsága szerint hagyományos váltóval jön ki az új FJR1300. Egyelőre csak Yamaha kékben lesz kapható, a jelenlegi modell ára közeli összegért.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.