Piaggio Beverly újdonságok

2006.05.25. 09:11

A Piaggio Beverly évek óta az egyik legkeresettebb motorja a nagykerekű robogók piacának. 2001-es bevezetése óta 150 000 darab kelt el különféle változataiból, és tavaly tavasszal kapott ráncfelvarrást. Most két új változattal rukkolt elő a Piaggio: a Beverly S 250 ie a közepes kapacitású, nagykerekű sport robogó szerepét hivatott ellátni, míg a 400 ie az első nagykerekű 400 köbcentis járgány a Piaggio konszern kínálatában.

Beverly 400 ie
A Beverlyből ugyan létezik egy 500-as modell (ami valójában 460 köbcentis), de a stratégák szerint a 400-as változatnak helye van a piacon. A motor nagyrészt az 500-ason használt alkatrészekből állt össze. Természetesen valamennyire átalakították, hogy a 400 köbcentis, 34 lóerős, egyhengeres, vízhűtéses, benzinbefecskendezős, 4 szelepes MASTER 400 motor jól illeszkedjen a nagykerekű robogóba. A 37 Nm nyomatékcsúcs 5500-as percenkénti fordulaton jelentkezik, és a végsebesség 155 km/h. A dupla bölcsőváz nagy szilárdságú acélból készül, és 41 mm-es belsőcső átmérőjű első teleszkópvillákat fog közre.

Hátul állítható rugó előfeszítésű, dupla rugóstagok tartják úton a kereket. A kerekek előre 110/70-16-os, hátra 150/70-14-es méretű abroncsokat kaptak. Az 500-ashoz képest csak egyetlen 260 mm-es acéltárcsa lassít elől, hátul a szokásos 240 mm-es tárcsa található. A használatot az alacsony, mindössze 775mm-es nyeregmagasság könnyíti meg. Ez jól jön a 185 kg-os önsúlyú jármű megtartásakor. A lambda-szondás katalizátornak köszönhetően a robogó könnyedén teljesíti az Euro3-as normákat. Az új első szélvédő az alapfelszereltség része, ezenfelül magasabb szélvédő, oldaltáskák, hátsódoboz, sisakok és lopásgátló rendelhető a Beverly 400ie-hez. Kétféle kékben, szürkében, feketében, és vörösben lesz megvásárolható.

Beverly S 250 ie
A S változata a Beverly 250-esnek a sportosabb kivitelt takarja mostantól. Legelsőre a kicsi, füstszínű szélvédő különbözteti meg az alapváltozattól. Van azonban más is a Piaggio tarsolyában. Matt sötétszürke idomzat és kerekek, hátsó légterelő és a sportkipufogó. A visszapillantó tükrök és a sárvédők matt feketére fényezettek, míg a teleszkópvillák és egyéb aluöntvények titán szürke árnyalatukkal adnak kontrasztot a sötét színű sportrobogónak. Az új ülés igen látványos, szürke-fekete kombinációja, vörös cérnával szegélyezve. Alatta egy egész sisaknak jut elegendő hely. A Beverly 250ie S-t a Piaggio QUASAR 244 köbcentis, vízhűtéses, négyszelepes SOHC, befecskendezős erőforrása hajtja, amely jelen esetben 22 lóerőt ad le 8250-es fordulaton. Mindez 126 km/h végsebességre elegendő. Természetesen a blokk teljesíti az Euro3-as normákat. Az S változat csak egyetlen, a fent leírt matt sötétszürkében lesz kapható.