60 éves a Vespa: Vespa GTV

2006.06.08. 09:29

A Vespa GTS volt az az alapmodell, amely megfelelő volt a 60. évfordulós egyedi GTV elkészítéséhez. Az acél karosszéria, amely a Vespák jellegzetessége és egyben megkülönbözteti őket a többi robogótól, ezen a modellen még a napjainkig megmaradt. Természetes volt alkalmazása a GTV esetében is. A eredeti Vespa prototípuson az első lámpa a sárvédőn kapott helyet, majd az 50-es évek közepétől a kormányra került fel. Most ismét visszaköltöztették az eredeti helyére a lámpát. Így a Vespa GTV meglepő hasonlóságot mutat az ős-Vespával.

A kormány egyszerű, tiszta fém mint a Vespa prototípusokon, de bőr kormányvégekkel és krómozással látták el a 60 év tiszteletére. A kilométeróra maradt analóg mutatós, retro grafikával, de kapott egy digitális információs panelt is. A GTV nyergét szintén két elkülönülő részre osztották szét a pilóta és az utas részére, és természetesen valódi bőrből készül.

A dupla hátsó rugóstag, a két féktárcsa, és a nagy 12 colos kerekek mind a GTS-től érkeztek. A fényezés a GTV-n a Vespa történelmét idézi. Mint az összes korai Vespát, ezt is űrhajós szürkére festették, amely most természetesen metál hatású és az Avio szürke nevet kapta. Kétféle motorral lesz kapható a Vespa: 125 és 250 köbcentis négyütemű, 4 szelepes modern vízhűtéses erőforrások hajtják a retro ikont. A 125-ös egység 15 lóerőt, a 250-es QUASAR befecskendezős blokk pedig 22 lóerőt teljesít. Mindkét erőforrást Euro3 kompatibilis. Ezzel a komolyabb motorral a Vespa GTV a 122 km/h végsebességet is könnyedén éri el.