Totálisan megújul a Honda Hornet

2006.06.19. 19:26

A Honda teljesen átdolgozza a Hornet modellcsaládot. Elsőként a 600-as újul meg alaposan. Ennek oka, hogy olyan versenytársak léptek időközben piacra (Kawasaki Z750, Suzuki GSR600), amely mellett a Hornet kissé már idejét múltnak tűnhet. A 600-as változat szeptemberben debütál, míg az 1000 köbcentis egy éven belül követi a kistestvért. A Hornet nemcsak a maga nemében újul meg, hanem új arculatával az elkövetkezendő generációs Hondák új formai irányvonalának meghatározóit láthatjuk bennük.

A magasan elvezetett kipufogónak búcsút mondhatunk, helyette egy 4-2-1 rendszerű, a blokk alatt kivezetett rendszeren át távoznak az égéstermékek. A blokk középtartományban legalább 5 Nm-rel erősebb lesz, ellenben a csúcsteljesítménye megmarad a 95-100 lóerős szint közelében. A blokk kissé hátrébb kerül, és lejjebb, segítve ezzel a jobb manőverezhetőséget, mivel így a motor súlypontja mélyebbre kerül. A gép tömege marad 178 kg körül szárazon. Az ülésmagasság a jelenlegi 790 mm-ről lecsökken valamelyest, és ráadásul az ülés elülső része sokkal keskenyebb lesz, segítve ezzel a rövidebb lábakkal megáldott pilóták biztos talajkapcsolatát.

Az üléspozíció egy kissé előrébb helyezett felsőtestet eredményez, amely sokkal sportosabb vezetést tesz lehetővé, és a kormányról is több visszajelzést kaphatunk, mint a jelenlegi motornál. A túrázok nagy örömére a 17 literes tankot egy 22 literes, igen méretes darabra cserélik le, amely légterelőként a pilóta lábát is védi a szélörvényektől. Szeptemberben minden kiderül.