Itt a 2007-es Yamaha WR450F

2006.06.29. 13:43

A Yamaha négyütemű krosszcsaládjának nagyobbik tagja, a WR450F is a hétvégi Los Angeles-i bemutatón debütált. A legfontosabb változás a 250-eshez hasonlóan az új alumínium váz, melyet a Yamaha tavalyi YZ krosszgépeitől örökölt. Az öt titánszelepnek köszönhetően immár 11 000-re nőtt a 249 cm 3-es blokk maximális fordulatszáma. Szintén önindítót kapott a motor, és új, két üzemmódban is használható műszerfalat. A vezérműtengelyek, a hajtókar és a 39 mm-es Keihin porlasztó mellett átdolgozták a szívó és a kipufogó csatornákat is, mindez a motor teljesítményének előnyére vált. Áttervezték a főtengely kiegyenlítő karakterisztikáját, no meg a váltóáramú generátort is.

Az új szárazkarteres kenési rendszerben az olajtartály a motor oldalán kapott helyett, tovább javítva a tömegközpontosítást. Ugyanezt a célt szolgálja az is, hogy 8 mm-rel alacsonyabbra helyezték el az akkumulátort. A megfelelő hűtésről nagyobb radiátorok gondoskodnak, a nagyobb hatásfokú hűtés a motor élettartamát növeli.

Az alumínium dobban végződő, könnyű kipufogórendszert immár úgy vezetik el, hogy az olajszűrő cseréje akadálymentes legyen. Az YZ krosszgépek ihlette, vadonatúj alumínium váz jelentősen hozzájárult a súlycsökkentéshez. Elöl a teljesen beállítható, 48 mm-es fordított teleszkópvillák, hátul az YZ-től örökölt lengőkar és a hosszú rugó utat nyújtó Kayaba lengéscsillapító tompítja a földet érést. Újak az elöl 21-es, hátul 18-as Excel kerekekre szerelt hullámos szélű féktárcsák, amit a rugózatlan tömeg csökkentése érdekében vezettek be. A féknyergekben alumínium dugattyúk fokozzák ezt a tulajdonságot.

Az új idomokról is meg lehet majd ismerni a 2007-es WR450F-et, de módosultak a motordeklik és az ülés vonala is keskenyebb lett. Az alumínium kormányt kovácsolt alumínium felső kiflire szerelték, míg a közúti használatot pillekönnyű első lámpa és LED-es záró fény teszi lehetővé.

Az első darabok augusztus végén érkeznek a hazai márkakereskedésekbe, áráról egyelőre még nincs információnk.