Aprilia Sportcity 250ie

2006.07.06. 12:47

A Sportcity az Aprilia nagykerekű, ámde sportos robogó családjának számít. Eddig 125 és 250 köbcentis erőforrásokkal létezett, most azonban megkapta a Piaggio konszern egyik legtisztább, legerősebb blokkját. A 250-es befecskendezős modell érkezésével az egész Sportcity család technikai átalakuláson ment keresztül.

A Sportcitiy alapkoncepciója, a 15 colos kerekek, a sportos motorblokk és a merev futómű jellemzi a legnagyobb testvért is, amely most frissen mutatkozott be a nagyközönség előtt. A Sportcity kompakt, agilis és gyönyörű egyben. Felhasználási területe a várostól a város környéki településekig terjed, de egy kisebb túrára is könnyen rávehető. Még több erőt, jobb gyorsulást és nagyobb élvezetet biztosít a Piaggio konszern vadonatúj, 250 köbcentis, 22,5 lóerős modern, egyhengeres, négyütemű, négyszelepes, vízhűtéses blokkja.

Nemcsak az Euro3 normának megfelelő blokkot kapta meg, hanem három tárcsából álló fékrendszert is. Az Apriliának ez az első nagykerekű robogója amelyet az új 250-es erőforrás hajt. Az erősebb motorral már nem csak a városban és környékén, hanem akár távolabb is merészkedhet a tulajdonosa, még utassal a háta mögött is. Ugyanúgy megkapta a kéttónusú csúszásgátló bevonatú ülést, a krómozott ütközésvédőket, és az áttervezett műszerfalat, mint a kisebb Sportcity modellek. A krómszélű lábpajzs és a dupla első lámpa egység azonban már egyedi jellegzetessége a Sportcity 250ie külsejének.

A lábpajzsot egyébként úgy alakították át, hogy két nyíláson át meleg levegőt lehet vezetni a hűtőradiátortól a vezető lábaira, és ez a gyári lábtakaró ponyvával együtt is használható hűvösebb napokon. A Sportcity méretre kívülről ugyan kicsi, de számos rakodóhelyet találunk benne. A lábvédő pajzson az apróbb holmiknak zárható rekeszt találunk elektromos csatlakozással, míg az ülés alatt méretes üreg várja a sisakot. Extraként hátra természetesen doboz is vásárolható. Az ülésmagasság maradt a nem túl alacsony 815mm.

Elöl 35 mm belsőcső átmérőjű teleszkópok, hátul dupla, állítható rugó-előfeszítésű rugós tagok csillapítják az úthullámokat. A 15 colos felnikre elöl 120/70, hátul pedig 130/80 méretű sportos abroncsok kerültek. A fékek sokat fejlődtek a korábbi Sportcityhez képest. A háromtárcsás rendszer 90 km/h-ról 2,7 mp alatt állítja meg a robogót. Az első 260 mm-es tárcsafékeket kétdugattyús nyereg lassítja, míg hátul a 220 mm-es tárcsára egyetlen fékdugattyú vigyáz. Az extrák széles sora vásárolható a sportos géphez, amelyet világos és sötétszürke, kék, illetve fekete színekben lehet majd megvásárolni.