2007-es finomítások az YZ450F-en

2006.07.28. 12:41

A Yamaha már korábban is folyamatosan fejlesztette a 450-es négyütemű krosszgépét. Idénre mindenki nagy durranást, például benzinbefecskendezőt várt. A krosszgépeknél viszont még nem annyira fontos a kipufogógázok tisztasága és a karburátor úgy tűnik, még mindig jobb megoldás a versenyzőknek, mint bármi más. Az YZ450F-en néhány apróbb fejlesztést eszközöltek csak a tervezők. A blokkban új a kiegyensúlyozó tengely, átdolgozott kihajtással. A csökkentett tömege miatt javult a blokk karakterisztikája, könnyedebben pörög fel, jobban reagál a gázra. A kisebb tömeg egyben segíti a gyorsabb irányváltást is mivel kisebb az ellene ható giroszkópikus erők.

Optimalizálták a karburátor beállítását, amely az alacsony és közepes fordulatszámban segíti elő a motor jobb teljesítmény leadását. A nagyobb teljesítményhez hozzáigazították a kipufogó szelepek emelését is. Természetes ilyenkor a gyújtás átprogramozása. A végső elem az új titán kipufogó rendszer, amely a rozsdamentes acélt váltotta le. Mind a leömlő, mind a dob átmérője nagyobbá vált, amely szintén az alsó fordulatszámok teljesítmény leadását segíti. A nagyobb erő kezeléséhez megerősítették a kuplungtárcsákat, számuk megnőtt, viszont vékonyabbak lett és kisebb a súrlódásuk egyben, ezáltal könnyebb kezelni a kuplungot.

A hűtőradiátort tartókonzolokkal megerősítették és jobb légáramlást adó műanyag idomokat szereltek köré. A felső és alsó villaösszekötő híd egyaránt átdolgozásra került és kovácsolt alumíniumból készül immáron. További súlytakarékosságra utal, hogy több helyen kisebb csavarokat alkalmaztak. A hullámos féktárcsák jobban hűlnek fokozott igénybevételnél, valamint kisebb rugózatlan tömegük révén könnyebb kanyarodásra bírni a gépet. Minőségi Pro Taper kormányt kapott az YZ450F a jövő évre.

A futóműben a komolyabb változást a titán rugós hátsó rugóstag 1,5 mm-es meghosszabbítása jelentette. Így az ülésmagasság a nem csekély 1 métert üti most! Persze a rugó utak is extrémek, elől 300mm, hátul 315 mm. Az utcai motorok ezek harmadával rendelkeznek. Rengeteg fém alkatrész kapott rozsdamentes bevonatot, valamint könnyítettek is rengeteg csavar és kisebb alkatrész súlyán. A végeredmény 99,8 kg száraztömeg.