Fokozott védelem a Honda Gold Wingen

2006.10.24. 14:37

A Gold Wing megjelenése óta mindig is a motoros luxustúrázás szinonimája volt. A közel 30 éve létező Gold Wingok számos generáción át fejlődtek, erősödtek, nagyobbodtak, és a kétkerekű túrázás egyik meghatározó járművévé vált szerte a világon. A blokk továbbra is változatlanul a 6 hengeres boxer, 1832 köbcentivel, amelyet a Honda PGM-FI vezérléssel ellátott Keihin benzinbefecskendező segítségével táplál. A váz is a 2001-ből jól ismert alumínium hídváz kiegészítő vázdobozokkal, amelyhez vastag 45 mm-es első teleszkópok és félkarú hátsó lengővillán nyugvó Pro-Link himbarendszer és rugóstag kapcsolódik.

Igazából két forradalmi újdonság került a nagy túragépre. Az egyik a Honda teljesen integrált, kifejezetten motorozáshoz fejlesztett műholdas navigációs rendszere. A GPS 2GByte-os memóriájába az egész Európai kontinens és a Brit-szegetek térképe van előre feltöltve, a fontosabb városokkal, hotelekkel, éttermekkel, benzinkutakkal egyetemben, és mindez 6 nyelvet tudó menürendszerrel kezelhető. A térképszoftvert és adatokat a Garmin biztosítja a Honda számára. A kijelzőt központi helyre integrálták, a gyújtáskulcs és a sebességmérő közé, így menetközben könnyedén leolvasható. A menüje azonban biztonsági okokból csak teljes megállás után kezelhető. A kisebb kontroll funkciók (zoom, hangerő, hang ki/be) menetközben is elérhetők a bal kormánymarkolatra szerelt kapcsolóval.

A másik fontos újdonsága a Gold Wingnek a már korábban bemutatott légzsákrendszer, amely az európai modelleken most került szériában alkalmazásra. Ez a frontális ütközések súlyosabb hatásainak kivédésére készített légzsák rengeteg, a motorkerékpáros baleseteket kielemző szimuláció és kísérlet után jött létre.

Az első teleszkópokon négy gyorsulásmérő szenzor figyeli, hogy vajon történt-e frontális ütközés, és ha a számítógép kiértékelése szerint megtörtént a baj, a rendszer nyitja a légzsákot - mindezt századmásodperc alatt. A Gold Wing aerodinamikus formaterve nem változott az újesztendőre. Maradt az alacsony légellenállású teljes burkolat, melynek szélvédelme elsőrangú. A színváltozatokban a fekete, a szürke és a vörös metál színek találhatók meg. Természetesen továbbra is gyári extrák tömkelegét vásárolhatjuk jó pénzért a luxus-túramotorunkhoz.