Kawasaki KLR650, egyelőre csak Amerikának

2006.10.27. 06:56

A Kawasaki modellpalettájáról régóta hiányzik egy megbízható, egyhengeres, nem túl nehéz, éppen ezért terepezésre és aszfaltra egyaránt alkalmas túraenduró. Amerikában még szolgál a KLR650, de 2008-ra egy kis vérfrissítést kap, ami már ráfért a kissé megöregedett gépre. A 2008-ra érkező új KLR650-es egyelőre szintén csak az amerikai piacon fog szerepelni, de a későbbiekben talán Európába is visszatérhet. A Kawa leginkább a KLR túra- és aszfaltképességeit fejlesztette tovább, de az aszfaltutak mellett továbbra is bármilyen terepre és a városba is megfelelő gép marad a nagy egyhengeres. A 21 éve létező modell 2008-tól jobban ráerősít erre a kettős felhasználási jellegére.

A 651 köbcentis blokkot kissé áthangolták. Kapott új vezérműtengelyeket, új gázkarérzékelő szenzort, átprogramozták a gyújtáselektronikát, valamint áttervezték a hengerfej szívó traktusát. Mindez a jobb gázreakció és a felső és alsóbb fordulatszám-tartományban egyaránt jelentkező nagyobb teljesítmény elérését szolgálta. A KLR650 teljesen új futóművet és fékeket kapott. Előre egy 41 mm-es hagyományos teleszkópvilla-pár, míg hátulra egy átdolgozott progresszív himbarendszer és rugóstag került. A rugóút mindkét esetben csökkent, de ezzel az aszfalt utakon jobb lesz a motor úttartása, és a Kawasaki célja ez volt. Elöl egy új, 280 mm átmérőjű, hullámos kivitelű féktárcsa gondoskodik a megállásról, még nagy sebességeknél is hatékonyabban, mint elődje. Hátul szintén hullámosra váltott a tárcsa, és kicserélték a fékszerkezetet.

A túrakoncepció továbbvitelét jelenti az új hátsó csomagtartó, melynek mérete nagyobb lett, és többféle gyári csomagtartóval szerelhetjük fel. Az új idomzat jobb szélvédelmet biztosít, ehhez a magasabb első szélvédő is nagyban hozzájárul. Az óriási, 23 literes tankkal minden bizonnyal akár a 450 km-es hatótávolságot is elérhetjük a KLR-en egy feltöltéssel. Ehhez csak egy jó nyereg hiányzik, pontosabban már az sem, mert az ülést a hosszú távú túrázók feneke alá igazították. Nagyobb generátor szolgálja az első lámpák árammal való ellátását, hogy éjjel se legyen gond hazatalálni. A sok aszfaltra való fejlesztés nem jelenti azt, hogy a KLR650-es nem merészkedhetne terepre a továbbiakban. Hogy az európai piacra mikor kerül át, ha egyáltalán átkerül a 2008-as újdonság, az még kérdéses.