Űrkarosszériás motor

2006.11.16. 09:15

Mi hiányozhat egy motorosnak a teljes komforthoz? Kényelmesebb ülés, fűtés, légkondicionáló, Hi-Fi? Most már ezek sem! A svájci Peraves új kétüléses MonoTracere a motorkerékpárok mozgékonyságát kínálja a gépkocsik komfortjával kombinálva. A meghajtásról egy 130 lóerőre visszafogott, K-szériás, soros négyhengeres BMW blokk gondoskodik. A jó légellenállás miatt azonban ezzel is képes elérni a 250 km/h-s sebességet, pedig a tömege 685 kg. A gyorsulása ezért nem éppen olyan, mint amit a motoroktól megszokott az ember (6,0 mp 100 km/h-re), de azért ezzel sem kell szégyenkeznie sok-sok autó ellenében. A váltót egy négyfokozatú egységre cserélték, melyben a hátramenetet elektromos motor segítségével érik el. Igény szerint automata kuplung az extra listáról választható. A szerviz intervalluma szintén autós, 24ezer kilométerenként kell vele ellenőrzésre járni, vagy évente egyszer.

A Michelin vadonatúj Power 2CT gumija kerül a gépre szériában, és ezzel elérhető az 52 fokos döntési szög, mikor a stabilizáló harmadik kerék szintén éri az aszfaltot. Ezek a kerekek alacsony sebességnél, parkoláskor automatikusan kinyílnak és megtámasztják a gépet. A motor inkább túrázásra ajánlott mintsem városi bejárásra. Felszereltsége is inkább ehhez igazodik: 50 literes tank, légkondi, két bőrülés, fűtött kabin. A kormányzás egyébként hagyományos motoros kormányzás elvén működik, a gázt is markolattal adagolhatjuk. A fék és a kuplung autókéhoz hasonlít, míg a váltókar a bal kormányvégre került. Külön kapcsoló szolgál a kitámasztó kerekek működtetésére. Az űrmotor ára még egy igen jó autó árával is felveszi a versenyt, hiszen majdnem eléri a 11 millió forintot, ezért valószínűleg csak hazájában, Svájcban látunk belőle pár példányt az utakon.