Héctor Barbera a Team Tothnál!
A Team Toth csapat nagy port kavart 2006-ban azzal, hogy leszerződtette a világklasszis versenyzőt, Roberto Locatellit. És Loca hozta is az eredményeket, többször állt dobogóra a magyar csapat színeiben, míg összesítésben az ötödik helyet szerezte meg a világbajnokság 250 cm 3-es kategóriájában. 2007-re azonban sajnos külön vált a csapat és a versenyző útja. Szomorúságra azonban semmi ok, mivel Locatellit a fiatal spanyol tehetség, Héctor Barbera követi a Team Tothnál.
A teljes gyári támogatású 250 cm 3-es Aprilián ülő 20 éves versenyző a legjobb idővel zárta az első tesztnapot. A csapat másik versenyzője, szintén a 250 cm 3-es kategóriában Tóth Imi lesz, aki megkapta a félgyári támogatást, azaz LE típusú motorral vághat neki a 2007-es szezonnak. Imi új motorja januárban lesz kész, ezért ő most nem tesztelt. Mindkét versenyző főmérnöke az a Rossano Brazzi úr lesz, aki 1991 óta az Aprilia mérnöke, világbajnok volt 250 cm 3-ben Marco Melandrival (2002-ben), Manuel Poggialival (2003-ban), de főmérnöke volt többek között Loris Reggianinak és Valentino Rossinak is. Ezen kívül aktív tagja az Aprilia kutatás-fejlesztés csapatának, többek között részt vett az 1000 cm 3-es motor kifejlesztésében.
Tóth Imre csapatfőnök:
"Az egyik szemem sír a másik nevet, hiszen Locával nagyon szoros
barátság alakult ki közöttünk, ezért sajnálom egy kicsit, másrészt
viszont a jövőt illetően kamatozó döntést hoztam, mert egy nagyon
fiatal és igazán tehetséges versenyzővel bővült a csapatom. Robyval
azonban továbbra is barátok maradunk, olyannyira, hogy decemberben
ellátogat hozzánk egy kis pihenésre. Héctort már régóta jól ismerjük,
hiszen Imivel egyidős és sokat haverkodtak. Fantasztikus eredménynek és
csapatom elismerésének tartom, hogy sikerült megállapodnunk, hiszen
Rossi menedzsmentje áll Héctor mögött, az Aprilia pedig odaadta a
legjobb mérnökeit, hiszen nem titkolt közös szándékunk, hogy
megpróbáljuk a 2007-es világbajnokságot megnyerni! Iminek pedig
sikerült megszerezni az LE típusú motort, valamint Brazzi úr fogja
felügyelni és irányítani a főszerelő munkáját. Sajnos Imi az első
teszten nem tud még részt venni, mert csak januárban lesz kész a
motorja, de addig Hector képviseli a csapatot."
Héctor Barberá:
"Nagyon örülök, hogy egy ilyen dinamikusan fejlődő és
teljesítményorientált csapathoz kerültem. Az pedig külön
megtiszteltetés, hogy Brazzi úrral dolgozhatok együtt. Imrét is Imit is
jól ismerem, az elmúlt pár évben baráti viszony alakult ki közöttünk,
tehát minden adott a jó légkörhöz, azaz ahhoz, hogy a legjobbat tudjam
kihozni magamból! Már az első közös tesztnapunkon kiderült, hogy nagyon
jól tudunk együtt dolgozni, sikerült a legjobb időt motoroznom.
Kíváncsian várom a további tesztnapokat."
Tóth Imi:
"Nagyon örülök, hogy ilyen csapatot sikerült végre
összeállítanunk, hiszen ebben az én munkám is benne van. Úgy érzem
végre fellélegezhetek, hiszen sínen van a csapat, csak a motorozásra
kell majd koncentrálnom. A kategóriaváltás és az, hogy LE motorom lesz
új motivációt ad majd. Héctorral mindíg is jóban voltam, örülök, hogy ő
a csapattársam és természetesen Robyval továbbra is jó barátságban
maradunk."
Jerez-i hivatalos teszteredmények (250 cm 3):
1) Barberá (Team TOTH-Aprilia) 1.44.408
2) Bautista (ASPAR - Aprilia) 1.45.268
3) DeAngelis (ASPAR - Aprila) 1.45.361
4) Locatelli (GILERA - Gilera) 1.46.027
5) Lüthi (Café Latte - Aprilia) 1.46.409
6) Molina (Aprilia) 1.47.022
A KTM-es versenyzők időeredményeit nem tudjuk.