A legnagyobb Aprilia robogók

2007.01.19. 14:29

Az Aprilia Atlanticot eddig is a teljesítmény, kényelem, helykínálat és nagy csomagtároló kapacitás szavakkal lehetett jellemezni. Mindemellett ez Aprilia legsportosabb óriásrobogója. A 2007-es év követelményeinek megfelelően az új változatot Euro3-as motorral látták el a tervezők több más kisebb átalakítás mellett. Ráadásul az eddigi 500-as (valójában 460 köbcentis) blokk mellett kapott egy 400 köbcentis változatot is. Az egyhengeres, négyszelepes, vízhűtéses 500-as továbbra is 37,5 lóerőt ad le 7250-es, míg a 400-as 34 lóerőt küld a hátsó kerék felé 7500-as fordulatszámon. Mindkét modellnél benzinbefecskendezést és háromutas katalizátort találunk. A 400-ast főként az olasz piacon létező A2-es jogosítvány és hasonló biztosítási kategória létezése hívta életre.

A vázon nem változtattak semmit, maradt ugyanaz a robosztus, merev, acél dupla bölcsőváz, ami volt. Előre a jól ismert, 35 mm belsőcső átmérőjű hidraulikus teleszkópvilla, hátra pedig két gáztöltésű, állítható előfeszítésű rugóstag került. A gumik egységesen 14 colos méretben lettek kiválasztva, előre 120/70, hátra 140/60 méretben. Mindkét modellen a Sprint integrál fékrendszerét rendszeresítették, amelyben 260 mm-es első féktárcsán háromdugattyús féknyereg, illetve 190 mm-es hátsó féktárcsa található. A bal kar (hagyományosan hátsó fékkar) nemcsak a hátsó féket, hanem az első fék középső dugattyúját is működésbe hozza, lerövidítve a fékutat.