A 2007-es Aprilia SR50

2007.01.12. 13:43

Az Aprilia 1992-ben mutatta be azóta legendássá vált SR50-es robogóját. Az első igazi sportrobogónak számító modell hamar piacvezető lett kategóriájában. Ez a modell kapott elsőként a sportrobogók közt vízhűtést, tárcsaféket és benzinbefecskendezést. Több mint 800 000 eladott példánnyal az egyik legkeresettebb darabbá vált a kétkerekűek közt. 2007-ben talán a legizgalmasabb újítás a Spain's N1 névre keresztelt változat lesz, amely Jorge Lorenzo 250 köbcentis világbajnok tiszteletére készült, és a csapat vörös színét hordozza minden egyes szponzor matricájával egyetemben.

Az SR50 R Factory változat megkapta a második generációs Ditech benzinbefecskendezős, vízhűtéses, kétütemű blokkot. Formája a gyári superbike RSV 1000 R Factoryra hasonlít. Áramvonalas idomok, dupla első fényszóró, központi légbeömlő, aerodinamikus hátsórész. Az új Ditech blokkhoz kisebb légszűrő, és egy speciális kipufogó tartozik, amelyekkel sikerült tovább emelni a teljesítményt és csökkenteni a fogyasztást. A szerviz intervallumokat 6ezerről 12ezer kilométerre sikerült kitolni. A megnőtt teljesítmény ellenére a fogyasztás maradt 2 liter/100km. Az olajfogyasztás 60%-kal alacsonyabb, mint egy karburátoros hasonló motor esetében. Az SR50R Factory ugyancsak az Euro2-es normákat teljesíti egyelőre, de könnyen átállítható lesz az Euro3-ra a hátralévő fél évben, ha az eladott darabszám meghaladná az 5000-et.

Az SR50 esetében 2%-kal több súly került az első kerékre, ez javít az alapjában far nehéz robogók menettulajdonságain. A fékezésről elöl-hátul továbbra is 190 mm-es tárcsafékek gondoskodnak. A kerekek maradtak 13 colosok, 130/60-as sportos abroncsokkal felszerelve. A hagyományos ülés alatti tároló helyhez egy újabb, az ülés orra alatti rekeszt építettek az SR50-be. Az analóg fordulatszámmérőt és digitális műszeregységet magába foglaló műszerfalat a kormánymarkolatról tudjuk állítgatni, sőt az egység még köridőmérőt is kapott a hagyományos szolgáltatások mellett! A biztonságról elektronikusan kódolt gyújtáskulcs gondoskodik. 2007-re az említett Spanish N1 replika mellett Aprilia feketében, sárgában, ördög feketében és ezüstben vásárolható meg az egyik legsportosabb 50-es robogó.