Rendőrmotor nemcsak szolgálatra

2007.01.24. 10:36

Az Egyesült Államokban nem csak a jólét, hanem a bűnözök és az őket kergető rendőrök száma sem csekély. A fegyveres erők egy része motorral folytatja tevékenységét, és számuk valamint marketing értékük olyan nagy, hogy a Hondának megéri külön rendőrmotoros változatot árulni a Pan Europeanből. Az ST1300PA-t kizárólag a törvény képviselői vásárolhatják meg az USA-ban. A jól felszerelt túramotor mellett egy mindenféle kiegészítővel ellátott szolgálati gépet is kapnak. Ezt a gépet kapja a kinti rendőrmotoros járőrök egy része is, a különbség annyi, hogy a rendőri egységeknél a motort felszerelik a szolgálathoz szükséges technikai eszközökkel.

Az ST1300PA-t a jól ismert 90 fokos, V4-es, 1261 köbcentis, DOHC vezérlésű Honda blokk hajtja. Az erőforrás 125 lóerőt továbbít az ötsebességes váltón és a kardánhajtáson át a hátsó kerékhez. A keverékképzésért benzinbefecskendező rendszer felel, míg a vezérlést számítógép irányítja. A motoron alapfelszereltség az ABS, valamint a kombinált fékrendszer egy LBS-re keresztelt változata, amely képes a kerekeket egyszerre fékezni, elektronikusan elosztva a fékerőt az első és a hátsó kerék közt az optimális tapadás és fékerő függvényében. A motorosan állítható első szélvédővel majd 20 centivel emelhetjük meg a szélterelő műanyagot. A nagyon pontos, járőrözésre belőtt kilométerórát 2 mérföld/óra értékenként kalibrálták. A változó sűrűségű szivacsból készült egyszemélyes ülést három pozícióban lehet rögzíteni a 770 és 810 mm-es értékek közt. Kell is az alacsony nyereg és súlypont az üresen 300 kilós gép megtartásához.

A speciális villogók, szirénák, antennák és a rádió felszerelését külön felfogató elemek segítik. A hátsó traktusban kialakított vízhatlan rekesz megvédi az elektromos felszereléseket az időjárás viszontagságaitól, a motort pedig a kétoldali beépített bukócsövek a borulások következményeitől. A jobb, illetve a bal kormánymarkolatra kerültek extra kapcsolók a sok extrafelszerelés működtetésére. A dupla lencsés első fényszórók duplaszálas H4 izzókat kaptak. A fényszórók magasságát a bal oldalra szerelt kapcsolóval 2,5 foknyit változtathatjuk. Az eséskor leakadó tükrök csökkentik a borulások javítási költségét. Az egész idomzat különösen ellenálló műanyagból készült és két szintén vízálló, zárható és leszerelhető, egyenként 35 literes oldalkoffert is kapott az ST1300PA.