Valenciai superbike-próba

2007.01.30. 08:42

A superbike világbajnokságban induló olasz hátterű csapatok a spanyol Valencia pályáját választották háromnapos tesztelésük színhelyéül. Itt mutatkozott be első alkalommal Dean Ellison a Ducati Pedercini csapatnál A DFXtreme csapat szintén itt hozta ki először a legújabb fejlesztésű Honda CBR1000RR motorját, bár Michel Fabrizio jókorát esett vele, és a már korábban sérült jobb lába ismét veszteséglistára került az első napon. Csapattársa Steve Martin az új Öhlins futóművet tesztelte. A tavalyi Superstock 1000 világbajnok, Alessandro Polita szintén itt mutatkozott be a superbike világbajnokság szereplői között a Celani Suzuki csapat tagjaként.

A második napon az időjárási feltételek valamelyest javultak az első napihoz képest. A Celani, DFXtreme, Pedercini és Yamaha Italia csapatok tagjai 18 fok melegben, napfényes időben tudtak megfelelő munkát végezni. Dean Ellison tovább aklímatizálódott az új motorjához. Michel Fabrizio sérülése ellenére folytatta a beállítási munkákat motorján. Csapattársa, Martin új alkatrészeket és a legújabb CBR1000RR gépet is tesztelhette. Polita új, könnyített, radiális fékeket tesztelt a Suzukin, de egyelőre még nem döntöttek végleges használatukról. A Yamaha Italia legénységéből a Superstock 1000 és a Supersport 600 géposztály képviseletében Claudio Corti, Michele Pirro és Massimo Roccoli rótták köreiket.

A tesztsorozat utolsó napján a csapatok ismét 20 fok feletti hőmérsékletet élvezhettek január közepén. A DFXtreme Hondák egész nap jó időket mentek, Fabrizio egészen 1p 35,5 mp-ig nyomta le köridejét. Steve Martin hasonlóan jól szerepelt, 1p 36 mp-ig jutott. A Celani csapat pilótája Polita az utolsó tesztnapon a beállított futóművel 1p 36,980 mp-es köridőt ért el. A csapat Suzukija az első két versenyen még régi motorral fut, majd csak ezután kapják meg az újabb motort a superbike kitekkel. Dean Ellison első barátkozása jól sikerült a Pedercini csapat Ducati 999-esén, a folytatás Cartagenaban következik. A Yamaha támogatással bíró Lorenzini csapat versenyzői (Corti és Pirro) alig maradtak el a superbike csapatok idejétől superstock 1000-es gépeikkel. Már a 2007-es gépekkel mentek, de azok szinte teljesen széria állapotban voltak, a fejlesztésnek még csak most kezdenek hozzá.