Szaporodnak a Scarabeók

2007.01.31. 09:49

Az Aprilia az elsők közt vallotta, hogy a könnyű motorkerékpárok szegmensében helye van az automata, nagykerekű robogóknak, olyanoknak mint a Scarabeo. A klasszikus formatervű robogó rengeteg fajta blokkal volt kapható eddig is, most egy kisebb, 250-es motorral egészítette ki a családot a gyár. Korábban már kapható 400 illetve 500-as kóddal jelölt 399 (34 lóerős) és 460 (39 lóerős) köbcentis modellek mellé a 250-es érkezett idénre 244 köbcentis (21,5 lóerős) erőforrással. Mindhárom motor egyhengeres, négyütemű, négyszelepes, vízhűtéses, benzin-befecskendezéses, és teljesíti az Euro3-as környezetvédelmi előírásokat. A két nagyobb blokk kiegyensúlyozó tengelyt is kapott 2007-re.

A Scarabeo i.e. néven emlegetett sorozat tagjai mind erős, dupla acél bölcsővázzat kaptak, amelyet számos helyen megerősítettek a nagyobb csavarodási erők elviselése érdekében. A két nagyobbik modellbe 40 mm-es, a kisebbikbe 35 mm-es belsőcső átmérőjű hidraulikus teleszkópvillák kerültek előre, míg hátra dupla rugós tagok, melyek rugó előfeszítése négyfokozatban állítható. Előre 16, hátra 14 colos kerekeket építettek, de amíg a két nagyobb modellen 110/70 és 150/70 méretű abroncsok találhatók, addig a 250-es gépben hátra csak 140/70-es méret került.

A megállásról a 400-as és 500-as modellnél integrált fékrendszer gondoskodik, melyben elöl két 260 mm-es féktárcsa és kétdugattyús féknyergek szolgálnak, hátul pedig egyetlen 240 mm-es tárcsa kétdugós nyereggel. A kisebbik modell előre csak egy 260 mm-es tárcsaféket kapott, háromdugattyús féknyereggel, amely szintén integrált összeköttetésben van a hátsó 240 mm-es féktárcsára ható dugattyúkkal. Az integrált rendszernél a bal oldali fékkar a hátsó tárcsán felül az egyik első tárcsát is működteti a két nagyobb modellnél, még a kisebbnél a bal oldali kar az első fék egyik dugattyúját hozza mozgásba.

A nagy Scarabeók tárolókapacitása félelmetes. Az alacsony, 780 mm-es ülés és a nagy kerekek ellenére az ülés alatti térben egy teljes sisak és egy A3 méretű aktatáska is elfér egymás mellett. Ezenfelül a lábpajzsban is található egy zárható kisebb rekesz. A műszerfal kissé megújult. Az analóg-digitális egység fehér hátlapot kapott, és üzemanyag-szintmérő is bekerült a funkciói közé. Az ülés az elektronikus indításgátló távirányítójával nyitható, így nem kell a motort leállítani, ha valamit elő szeretnénk venni belőle. Az indításgátló hasonló fejlettségűvé vált, mint az a mai autóknál megszokott, és egy szirénát is kapott, valamint vészfények leadásával is jelzi a riasztást. A 250-es Velence-fehér, fekete és piros színben, míg a 400 és az 500-as modellek tört-fehér, kék, szürke, piros és Velence-fehér színben lesz kapható 2007-ben.