Supermoto Tamburini módra

2007.02.21. 09:27

Úgy tűnik, mégiscsak sorozatgyártásba kerül a milánói EICMA-n bemutatott és Massimo Tamburini által tervezett STR650 CRC. A Husqvarna 2008-ra tervezi az egyedi kivitelű supermoto jellegű gép a forgalmazását. A világ egyik leghíresebb tervezőjének, Tamburininek rajtasztaláról kikerült mű egyik legnagyobb érdekessége az állítható vázgeometria, amely eddig egyetlen szériagyártású motorkerékpáron sem volt megtalálható, mely révén könnyedén beállíthatjuk a motort az élesebb, szűk kanyarokhoz, avagy a lágyabb, nyugisabb motorozáshoz kedvünkhöz mérten. A Ducati 916 és MV Agusta F4 tervezője újfajta városi supermotót szeretett volna készíteni, mely technikailag igen fejlett, megfelelő teljesítménnyel rendelkezik és nagyon menőn néz ki.

Az STR650 tömegét 132 kg körül igyekeztek tartani, hogy ne legyen gond a manőverezés a könnyű géppel. Az új 650 köbcentis, egyhengeres, vízhűtéses, 4 szelepes blokk állítólag 70 lóerőt teljesít, amely bizony igen szép menetteljesítményt garantál majd a pehelysúlyú gépnek. Az üzemanyagtank mindössze 13 liter, de hát nem is hosszú túrákra lett tervezve. Az abroncsok mérete 120/70-17 és 160/60-17, és ebben a méretben jó pár tapadós gumitípust felrakhatunk majd rá. Az ülésmagassága egyelőre nem kedvez a vertikálisan problémákkal küzdőknek, mivel egészen 900 mm-re kell felkapaszkodni a nyeregbe. Giovanni Castiglioni, a Husqvarnát is birtokló MV Agusta elnöke elmondta, hogy ez a modell mutatja a Husky jövőjét. Minden új rajta, a váztól a hátsó lengővilláig, és terveik szerint egész sor motor kaphatja meg az STR radikálisan új vázszerkezetét a jövőben.