Gilera robogó a mindennapokra

2002.07.16. 16:01

A Gilera évekig gyártotta igen sikeres Typhoon nevű bumfordi robogóját, amely igénytelen, olcsó, ámbár roppant megbízható 50-es járműnek bizonyult. Mindennek vége szakad egyszer, így még az ilyen fejőstehén modelleket is meg kell újítani néha. Az újdonság, amely a Typhoon utódjának tekinthető egyben a Gilera Storm névre hallgat.

A blokk a jól ismert Piaggio Hi-Per2-es: kétütemű, léghűtéses, erős, gyors, viszonylag takarékos, és egyelőre Euro2-es normákat teljesít. A Gilera Storm kiemelkedik váz és karosszéria megoldásával az olcsó gyártmányok közül. A váz nagy szilárdságú acélcsőből készült. A robogó 12 colos, sportos, 5 küllős felniken gurul, amelyekre elöl-hátul 120/70-es gumik kerültek. A Storm egyébként mindössze 81 kg, és a pilótának 810 mm-re kell felkapaszkodnia a nyeregbe.

Az erőátvitelről természetesen automataváltó, szíj és röpsúlyos kuplung gondoskodik. Előre 190 mm-es tárcsafék jutott, hátra viszont már csak 110 mm-es dobfék. A futómű egyszerű elemekből állt össze, de épp ezért talán nincs is ami elromoljon benne. 30 mm-es első teleszkópvillák és egy hátsó rugóstag alkotja az egészet. A sportos 50-es robogót mindennapi barangolásra tervezték, de stílusos, a versenyszellem által inspirált matricázást és egyéb kisebb látványos megoldásokat kapott, mint a tükrök, az orridom és a kipufogó. A fekete kerekek szép vörös szegélyt kapnak gyárilag. Vörös, fekete és fehér színekben lesz kapható, és természetesen számos gyári extrával szerelheti fel a praktikumokat kedvelő tulajdonosa.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.