Hardcore KTM supermoto

2007.10.11. 08:06

A KTM LC4 690 Supermoto megjelenésekor sokan bizony fanyalogtak. Vége a nyersességnek, túl alacsony volt sokaknak, ráadásul kissé nehézkes is. A forma pedig sok leendő vevő számára elvágta az utat a modellfrissítés előtt, hiszen elképedve nevezték mindennek a tavaly bemutatott LC4-es formavilágát, csak szépnek nem. És mi tagadás, a gép elütött az évtized óta megismert hagyományos supermoto-formáktól. A KTM ellenben úgy vélte, a 690-es motor technikája jó, ezért az alapokat megtartva, és visszanyúlva a supermoto gépek jól megszokott formavilágához, létrehozta a 690 SMC-t. Megmaradt az LC4 690-es, egyhengeres, négyütemű, négyszelepes vízhűtéses, benzinbefecskendezős modern blokkja. Az SMC esetében a motor 62 lóerős. A váz, a kormány és a segédváz maradt a régi, ellenben a hátsó alumínium lengővilla nem mutatja már szelvényeit, hanem tömör szerkezetű. A motor súlya ennek ellenére, vagy pont ezért, de 139 kilóra csökkent.

A fejidomot az Enduro 690-es modellről emelték át a tervezők. Valószínűleg sokat spóroltak a kipufogórendszeren, hiszen eltűnt a két égbe meredő cső, helyette egy darab, a hátsó műanyag idomba simuló, de azért méretes űrtartalmú dob került az SMC-re. Az üzemanyagtank mindössze 12 literes az SMC-n. A fékrendszert elöl egy 320 mm-es tárcsa 4 dugattyús nyereggel, hátul egy 240 mm-es tárcsa egyetlen fékdugattyúval. A futóművet hagyományos módon a WP szállítja. A hatalmas, elöl-hátul is több mint 270 mm-es rugóút és hasmagasság bizony méretes ülésmagasságot generált. 900 mm-re kell a pilótának felkapaszkodnia, hogy útnak indulhasson a szerpentinek világába. A legkönnyebb KTM 690 supermoto a gyártól megszokott narancs-fekete fényezésben lesz kapható 2008 elejétől.