Retro Honda sportmotor

2007.11.07. 08:40

A Honda az 1970-80-as évek versenysportjába nyúlt vissza, amikor megalkotta a CB1100R retro sportmotorját. Az új motor hivatalosan a Tokyo Motoro Show-n mutatkozik be, de egyelőre csak mint koncepció modell. A műszaki felépítése azonban igen közeli egy széria motoréhoz, így könnyen gyártásba kerülhet, ha igény mutatkozik rá. A hajtásáról egy látszólag retro, ellenben műszakilag modern erőforrás gondoskodik. A soros négyhengeres blokkot teljesen újonnan fejlesztették, és léghűtéses volta ellenére teljesíti az Euro3-as környezetvédelmi normákat. A váza megegyezik a CB1100F modell acél csővázával. Mind a blokk, mind a váz szériagyártásra érettnek tűnik. A CB1100F-hez képest az 1100R modell jelentősen eltér formailag és műszakilag is a futómű és a fékek tekintetében.

Az R modell sokkal inkább egy versenymotorra hajaz, nem hiába, hiszen példaképe az 1981-es RS1000 a suzukai 8 órás megbízhatósági versenyről. A Honda hagyományos piros-fehér-kék versenyszínei igencsak fokozzák a versenyhangulatot. Formájában retro, de technikájában modern a CB1100R. A fordított teleszkópvilla és a radiális felfogatású első féknyergek bármelyik jelenlegi superbike gépen megállná a helyét. A hátsó alumínium lengővilla szintén modern, egy erőteljes kitámasztást is kapott. Bár a blokk igen hasonlít elrendezésében és technikájában az alap CB1100F erőforrásához, remélhetőleg a Honda egy jóval erősebb változatot pakol majd az 1100R változatba, mire az megjelenik a szalonokban. A módosított karter és alsó blokköntvény legalábbis erre enged következtetni.