Vespa GTS tisztább motorral

2007.12.06. 09:33

A Vespa immáron több mint 60 éve a robogó szinonimája szerte a világon. A GTS az egyik leginkább maradandó robogós formajegyeket hordozza magán, és szinte minden külsőségében nagyobb elődjére, a GTS 250-esre hasonlít. A Vespa GTS 125 egyből felismerhető krómozott szélű első sárvédőjéről, és az első pajzson középre helyezett reflektorról. Domborítások a lemezeken, kerek lámpa, alumínium utaslábtartó mind-mind a GTS 125 stíluselemei közé tartozik. Mint az összes Vespa, a kis GTS is önhordó fém karosszériával készül, ez adja magának a Vespának a legendáját. 1948 óta készül a Vespa 125-ös motorokkal, és ebben a kivitelben olyan kultusz filmekben szerepelt mint a Római Vakáció. Most majd 60 évvel később a Vesta GTS megkapta a Piaggio konszern legmodernebb Leader 125-ös négyütemű, négyszelepes, vízhűtéses SOHC vezérléssel 14,3 lóerőt teljesítő blokkját. A GTS 125 ezzel a motorral 101 km/h-s csúcssebességre képes. A motor természetesen maradéktalanul teljesíti az Euro3-as környezetvédelmi normákat. A GTS 125 elöl-hátul 220 mm-es tárcsaféket kapott, mellyel minden bizonnyal bármely elődjét felülmúlja fékhatásban.