Honda RC211V kémfotók
Mint az már régóta ismert tény, a Motoros
Gyorsasági Világbajnokságon jövőre, a 2002-es szezonban ismét
indulhatnak a maximálisan 990 köbcentiméter lökettérfogatú,
négyütemű motorkerékpárok is. A Yamaha négyütemű GP motorjáról
eddig már elég sok helyen láthattunk kémfotókat, de most már a
Honda-ról is napvilágra kerültek ilyen jellegű felvételek,
amelyekért nem is kellett olyan hú de nagyon sokat kémkedni,
ugyanis a gyárak nem igazán titkolóztak.
Korábban a
Yamaha megengedte egy stábnak, hogy videofilmet forgassanak
az éppen tesztelt versenygépükről, erre a Honda válaszként szintén
beengedte a Sugo-i pályára a fotósokat, akik mindössze a Honda
boxokból voltak kitiltva, de a pálya bármelyik részéről
készíthettek felvételeket a jelenleg Honda RC211V kódnéven futó
gépsárkányáról. Gondolom most mindenki azon spekulál, hogy
mi lehet a jól ismert, bár kissé módosított Repsol idomok
alatt. Biztosak csak a korábbról már ismert adatok: 820
köbcentiméter körüli lökettérfogat, vízhűtés, V5-ös henger
elrendezés. Ezenkívül elöl a megszokott, felfordított Showa
teleszkópok, megerősített hátsó lengővilla, és a könnyűfém hídváz
látható. Ha kicsit jobban megnézzük a képeket, az ülést tartó
váznyúlvány alatt egy
érdekes fém alkatrészt láthatunk, ami akár egy segédhűtőnek
is lehet gondolni. A Honda is régóta kísérletezik már a hűtés egy a
légellenállás szempontjából optimálisabb elhelyezésén, talán ennek
egyik legújabb eredményét figyelhetjük meg az egyik képen.