Dupla Buell Blast
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Buell végül is megcsinálja azt, amit az őt
alapító Erik Buell mindig is meg akart csinálni, egy
igazi szupersport gépet. Jelenleg egy Harley kereskedő által
tuningolt Buell versenyez az AMA Pro Thunder szériában Mike
Cicotto-val a nyergében, és ez lesz az alapja az utcai motornak is.
A hajtómű egy teljesen új fejlesztésű 45 fokos V motor lesz.
A léghűtés megmarad, de a jelenleg a Buell-re jellemző 1200
köbcentis henger űrtartalom 1000 köbcenti alá fog csökkenni. Ez már
csak azért is valószínűsíthető, mert a motor nem a Harley
V-motorjaiból lesz fejlesztve, hanem a
Buell Blast 1 hengeres, 492 köbcentis hajtóművére épül majd.
Ebből raknak kettőt össze 45 fokos hengerszöggel, de az egy
hengeresnél rövidebb löket miatt jobban pörgethető lesz majd a gép.
A benzinbefecskendezés már lassan természetesnek vehető,
ezért ezt az új sportgép is meg fogja kapni. A váz a jelenlegi
versenygépéből lesz kialakítva, megtartva a Buell-re jellemző
rácsos acélváz konstrukciót, de sokkal sportosabb geometriát
kap a széria modellekénél.
Előre Showa fordított teleszkópok kerülnek, hátra pedig új,
progresszív himbarendszerre szerelt központi rugóstag épül be,
elhagyva ezzel a hagyományos motor alatti rugóstag beépítési módot,
ami oly jellemző a Buell-ekre.
A motor teljes burkolatot kap, hasonlót, amit jelenleg a
versenygépen használnak, természetesen az utcai használathoz
igazítva.