Renault robogók
A Renault egy új motorkerékpár modell sorozat
készítését tervezi a Benelli segédletével. A rivális másik francia
autógyártó, a Peugeot már régóta nagyban játszik a robogó piacon,
és most a Renault úgy döntött, nem akar kimaradni ebből a gyorsan
növekvő üzletágból.
A Renault robogók először Franciaországban és Olaszországban kerülnek bevezetésre, de később a gyártás növekedésével valószínűleg egész Európában megvásárolhatóak lesznek a Renault autókereskedőknél, mint a Renault Sport széria része. Kezdetnek 5 robogó lesz elérhető, természetesen mind mélyen a Benelli alkatrészes ládájából építkezik. A Specimen 50 és a Specimen 100 modellek a Benelli Pepe 16 colos, nagykerekű gépére fognak hasonlítani, de a 100 köbcentis motor csak a Renault-nál létezik majd, mint opció. A Campus 50 (erre a névre mindenki jól emlékszik a Renault 5-ösök egyik változatáról) mechanikailag a Benelli K2, a Kouranos 125 pedig a Benelli Velvet francia verziója lesz
. A Benelli tetővel is ellátott Adiva nagytestű robogója, a Renault Fulltime 125 néven kerül át az autógyártó kötelékébe. Későbbiekben a Renault saját dízájnnal szeretné majd ellátni a kétkerekűit. Hogy könnyebben javíthatóak legyenek a mopedek, mindegyik olyan színt kap, amely már megtalálható a Renault autós szín skáláján, olcsóbbá téve ezzel a javításokat. Mindegyik modell a Benelli Pesaro-i gyárában készül majd, Olaszországban.
A francia cég 6000 darabot szeretne 2001-ben eladni, és ezt 20000 egységre szeretné növelni 2003-ra. A legolcsóbb modellnek 400-450.000 forint körüli induló ára lesz, a legdrágábbnak, a tetős Fulltime 125-nek pedig 1 millió forint feletti összeg lesz az árcéduláján.